آیرال خبر،احمد محمدزاده صبح امروز در همایش تجلیل از مشتریان نمونه بانک سپه، با بیان اینکه از خرداد سال آینده شاهد رخت بستن رکود در کشور و استان خواهیم بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از استان‌های صنعتی در کشور هستیم حرکت لوکوموتیو اقتصادی را زودتر از سایر استان‌ها مشاهده خواهیم کرد، بر همین اساس بخش خصوصی باید خود را برای شرایط پیش رو آماده کند.

به گزارش آیرال خبر،وی در ادامه با بیان اینکه در مورد بانک‌ها سه موضوع منابع، مصارف و معوقات مطرح می‌شوند، افزود: متاسفانه بین مصارف و منابع در چندین بانک استان فاصله بسیاری وجود دارد و وجود فاصله به معنای نبود پول در استان است.

محمدزاده با اشاره به تشکیل کمیته پیگیری معوقات در استان، اضافه کرد: این عدم تعادل به دلیل عدم نظارت در گذشته به وجود آمده، اما امروز مدیریت عالی استان تلاش دارد با کمک مدیران اجرایی تعادل را در این خصوص برقرار کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده از تجربیات بزرگان صنعت و تجارت استان در توسعه صنعت استان، گفت: بزرگان صنعت و تجارت امروز استان، با داشتن کوله‌باری از تجربیات، جزو نوابغ صنایع و اقتصاد استان محسوب می‌شوند و باید از تجربیات این عزیزان به نحو احسن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما به دانشگاه اعتقاد داریم اما به این هم اعتقاد داریم که تجربیاتی که بزرگان صنعت و تجارت استان در طول سال‌ها کسب کرده‌اند در هیچ دانشگاهی تدریس نمی‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه جوانان ما باید بدانند که این بزرگان چگونه به این مرحله از موفقیت‌ها دست یافته‌اند، خاطرنشان کرد: بهره‌مند شدن از تجربیات بزرگان صنعت باید به یک سنت تبدیل شود، در هر جلسه‌ای که به نام صنعت برگزار می‌شود باید از تجربیات بزرگان استفاده شود، این‌ها همه یک فرصت است و استفاده نکردن از فرصت‌ها و تجربیات بزرگان صنعت و تجارت، کفران اکبر است.

وی با تاکید بر قرار گرفتن علم و صنعت در کنار هم، گفت: اینکه صنایع ما نیاز به نوسازی دارد شکی در آن نیست اما تنها ماشین‌آلات و پول برای توسعه صنعت کافی نیست، جای علم در کنار این مباحث خالی است، باید علم را در کنار صنعت بیاوریم، به دلیل اینکه، صنعتی که ریشه در دانشگاه نداشته باشد صنعتی موفق نخواهد بود و ابتر خواهد ماند.

محمدزاده با تاکید بر اینکه یکی از ارکان اصلی صنعت، وصل کردن ریشه صنعت به دانشگاه است، گفت: زمان آن فرا رسیده تا به این مسئله که پول و سرمایه در کنار علم می‌توانند بالی برای توسعه صنعت شوند، ایمان بیاوریم و این مسئله را به فرزندانمان که مدیران آینده هستند نیز بیاموزیم.

وی در ادامه با اشاره به حضور 84 هیئت خارجی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان، گفت: این هیئت‌ها با هزینه خود به استان سفر می‌کنند و حتی برخی مستقیما به تبریز می‌آیند که این مسئله ارزش بالای استان را نشان می‌دهد و باید قدردان فرصت‌ها باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حضور همه این هیئت‌ها در سایه امنیتی است که در کشور برقرار است، گفت: امروز کشور جمهوری اسلامی ایران جزیره‌ای امن در منطقه بوده و وجود این امنیت را مدیون نیروهای مسلح کشور هستیم و آرزومندیم نیروهای مسلح کشورمان در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری، بیش از پیش قدرتمندتر شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو در هفتم اسفند، گفت: امروز واجب‌تر از مسئله انتخابات کاری نداریم و باید برای انتخاب افرادی امین و شایسته در صحنه حاضر شده و رای دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: زمانی که می‌خواهیم سرنوشت خود را به دست افرادی حدود 300 نفر بدهیم پس باید بهترین‌ها را انتخاب کنیم و الان زمان آمدن است تا بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

اجتماعی 94/11/27

کدخبر110610

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.