آیرال خبر، محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه بحث صنعت و استقرار واحدهای تولیدی در فضاهای فیزیکی یک بحث جداگانه و استفاده از دانش روز و محصولاتی که استفاده می‌شود یک بحث جداگانه است، اظهار داشت: وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی آماده کردن بستر و زیرساخت‌ها برای صنعتگران است تا با آسودگی خاطر به فعالیت بپردازند.

به گزارش آیرال خبر، متاسفانه در گذشته دچار یک پارادوکس شدیم، از یک طرف شرکت شهرک‌های صنعتی را تشکیل دادیم و از طرف دیگر هر کسی هر جا مجوز تولید خواست، صادر کردیم.

پورمهدی ادامه داد: شهرک صنعتی سلیمی بیش از 30 سال طول کشید تا راه‌اندازی شود، چرا که بعد از انجام کارهای مکان‌یابی هر کسی مجوزی خواست کنار جاده آذرشهر صادر کردیم و با این حال گفتیم از صنعت می‌خواهیم حمایت کنیم ولی در واقع با صدور مجوزهای موردی اراضی کشاورزی را نیز از بین بردیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: از زمان استقرار دولت و تدبیر و امید گفتیم که مجوز موردی صادر نمی‌کنیم به شرطی که شرکت شهرک‌های صنعتی چه خصوصی و چه دولتی باید آمادگی داشته باشند که زمین مناسبی را در اختیار سرمایه‌گذار بگذارند که امروز شاهد هستیم در طول دو سال گذشته با وجود برخی فشارها کمترین مجوزهای موردی در استان صادر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تامین زیرساخت‌ها و هماهنگی به عهده استاندار و تیم استانداری است، بیان کرد: کار دولت شهرک‌سازی نیست، اگر بخش خصوصی بخواهد شهرک صنعتی را به طور کل بسازد ما اجازه نخواهیم داد دولت وارد این مسئله شود و در چند سال گذشته از این منظر که بخش خصوصی نتوانسته بود وارد این مقوله شود، دولت اقدام به شهرک‌سازی کرده بود.

پورمهدی، با بیان اینکه پس از آماده کردن زیرساخت‌ها نوبت به بحث نرم‌افزاری می‌رسد، گفت: در فضای فیزیکی، تولید و صادرات و وارد کردن دانش و فناوری با بخش خصوصی است، در مرکز شهید سلیمی یک مرکز رشد ایجاد کردیم و امروز پیشرفت و توسعه جز با توسل به دانش و فناوری روز و اقتصاد دانش‌بنیان امکان ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تغییر مدیریت قبلی شرکت با بیان اینکه تغییر مدیریت حق طبیعی هر شرکتی است، افزود: در طول دو سال گذشته هر ماموریتی که بر عهده آقای عسگری گذاشته شد به خوبی انجام دادند و بر همین اساس از عملکرد وی رضایت کامل را داشتیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: اما مدتی بود که بحث تغییر وی مطرح‌ می‌شد و بر این موضوع فشار وارد می‌کردند اما بخاطر اینکه ما از عملکرد وی راضی بودیم در مقابل این مسئله مقاومت می‌کردیم، امروز نیز اگر این مسئله پیش آمده به خاطر درخواست خود وی برای تغییر بوده است وگرنه ما از وی رضایت داریم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه ما نیروی انسانی ما است و باید قدردان این عزیزان باشیم و بر همین اساس از حضور ایشان در جایگاه‌های دیگری استفاده خواهیم کرد.

پورمهدی، خطاب به مدیرعامل جدید شرکت گفت: مدیران جدید باید شتاب کارها را بیشتر کنند، چرا که مسئولیت مدیران جدید بیشتر می‌شود برای اینکه بتوان موفق‌تر بود از توان بخش خصوصی باید استفاده کنیم.

اجتماعی 94/12/11

کدخبر110704

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.