آیرال خبر ،احتشام حاجی‌پور با بیان اینکه خانواده شورا با مشکلات بسیاری مواجه است، اظهار داشت: در قانون اساسی برای شوراها جایگاه ویژه‌ای وجود دارد و آن را یکی از ارکان اصلی تصمیم‌گیری معرفی کرده است.

به گزارش آیرال خبر،وی این برنامه را تحت تاثیر اتفاقات اخیر دانست و ابراز داشت: این اتفاقات و مسائل هیچ خدشه‌ای در جایگاه شورا نمی‌تواند وارد کند و شان نماینده شورا را پایین بیاورد، چون نماینده شورا با رای مردم این عنوان را بدست آورده است.

عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: نماینده شورا خودش باید جایگاه و شان نمایندگی‌اش را حفظ کند، ولی ساختار و سیستم به گونه‌ای است که در برخی موارد شرایط برای تخلف محیا می‌شود.

حاجی‌پور گفت: به اندازه مسئولان یک شهر مردم از نماینده شورا درخواست دارند و اگر نماینده خواسته آنها را پیگیری کند، متهم به دخالت در اجرا می‌شود.

وی نبود مدیریت واحد شهری را مهم‌ترین چالش شوراها نامید و ابراز داشت: امروز یک رئیس شورای شهرستان را با فرماندار مقایسه کنید، ببینید چقدر از قدرت فرماندار را یک رئیس شورا دارد؟ فرمانداری‌ها وظیفه دارند مصوبات شورا را با قانون مطابقت دهند که درست است یا غلط، اما حق ندارند به شوراها امر و نهی کنند.

رئیس شورای اسلامی استان با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان گفت: شهردارانی که اقدام به ضبط صدای عضو شورا می‌کنند یا اینکه به یکی خدمات می‌دهند، حرکت درستی نیست و زمینه‌ساز مسائل دیگری است.

وی ادامه داد: با وجود تمام این مشکلات قبول کردیم که عضو شورا باشیم، ولی در برخی موارد شرایط باعث دخالت اعضای شورا در کارها می‌شود، اما شوراهای محترم جایگاه شما به قدری بزرگ است که این مشکلات نمی‌تواند جایگاه شما را پایین بیاورد، همه ما مشکلات را با پشتیبانی مردم حل خواهیم کرد.

اجتماعی 95/2/15

کدخبر110750

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.