آیرال خبر،نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی راز اصرار سازمان خصوصی‌سازی در خصوص واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز را فاش کرد.
به گزارش آیرال خبر، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه دولت از بابت بدهی خود به صندوق بازنشستگی فولاد خوزستان، پنج هزار و 600 میلیارد ریال از خزانه استقراض کرده و کارخانه ماشین‌سازی تبریز را تضمین این استقراض قرار داده است و متعهد شده که از محل فروش این کارخانه بدهی خود را ادا نماید.

وی از این اقدام دولت اظهار تاسف کرد و با اشاره به اصرار سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری این کارخانه با وجود مخالفت جدی مدیران و نمایندگان استان، اظهار داشت: در ماه‌های گذشته وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی با دادن آدرس اشتباهی درصدد هستند صورت مساله را طوری دیگر جلوه دهند.

*فروش کارخانه ماشین‌سازی تبریز امکان‌پذیر نیست

علیرضابیگی تاکید کرد: بدیهی است فروش کارخانه ماشین‌سازی تبریز به قیمت پنج هزار و 600 میلیارد ریال امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه تغییر کاربری اراضی این مجموعه صورت پذیرد که در این صورت نیز کارخانه‌ای در کار نخواهد بود و ما شاهد رخت بر بستن این صنعت از تبریز خواهیم بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، تامین بدهی صندوق بازنشستگی فولاد خوزستان را اولویت اصلی وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی دانست و گفت: دولت اهمیتی به تعطیلی صنعت معظم ماشین‌سازی تبریز نمی‌دهد.

ماشین‌سازی باید پس از نوسازی واگذار شود

وی اضافه کرد: یقین دارم، تمامی نمایندگان دوره جدید مجلس شورای اسلامی با اهتمام ویژه خود، دولت را مجاب خواهند کرد که براساس اصل 44 قانون اساسی، این واحد صنعتی صاحب نام کشور را صرفا پس از نوسازی خطوط و سوددهی به بخش خصوصی واگذار کند که در این صورت موجب ایجاد فرصت شغلی برای هزاران نفر نیز خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی به سبب وضعیت رکود نفس‌گیر اقتصادی با انبارهای پر از کالا مواجه بوده و خریداری برای آنها نمی‌یابند، گفت: امیدوارم بازگشایی بازار و عبور از موانع ناشی از تحریم بتواند افزایش فروش و تحقق صادرات را به دنبال داشته باشد.

علیرضا بیگی اظهار داشت: دولت در این خصوص متوسل به ارائه تسهیلاتی نظیر وام خرید کالا، افزایش وام مسکن و وام ازدواج شد تا بلکه بدین وسیله بتواند تقاضا را تحریک نماید که تاکنون موفق نشده است.

وی با اشاره به سخنان اخیر وزیر صنعت در جلسه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص تعلیق بدهی واحدهای صنعتی و اعطای وام جدید جهت تامین مواد اولیه گفت: آقای نعمت‌زاده به نمایندگان مردم وعده دادند تا با معرفی استانداران از محل منابع بانکی مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی حل گردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد ضعیف و عدم تحقق وعده دولت در خصوص ارائه تسهیلات مختلف از قبیل وام ازدواج، مسکن و خرید کالا، گفت: هرچند به وعده آقای وزیر چندان خوش‌بین نیستم اما امیدوارم مشکل نقدینگی صنایع مرتفع شود.

سیاسی 95/3/23

کدخبر110792

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.