آیرال خبر،دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی برای همیشه از خدمات و پست‌های دولتی محروم شوندخبرگزاری فارس: دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی برای همیشه از خدمات و پست‌های دولتی محروم شوند
به گزارش آیرال خبر،امام جمعه تبریز گفت: مردم انتظار دارند دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی از پست‌هایشان عزل و برای همیشه از خدمات دولتی محروم شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه فیش‌های حقوقی نجومی مسؤولان قابل تأمل است و باید در این زمینه به مردم پاسخ داده شود، اظهار داشت: دریافت‌های حرام از بیت‌المال از مسائل روز جامعه و مصداقی غارت اموال عمومی است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه دریافت حقوق‌های چند ده میلیونی توسط برخی مدیران عین تبعیض و ناعدالتی است، افزود: حقوق‌های نجومی پدیده دردناک برای امت اسلامی است که عواطف ملت ایران را جریحه‌دار کرده و موجب بدبینی به دستگاه‌های عمومی شده و اگر اقدام مناسب و جدی در این زمینه انجام نشود ممکن است موجب بدبینی به نظامی اسلامی نیز شود.

دستگیری و محاکمه دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی از جمله مطالبات مردم است

مجتهد شبستری گفت: مردم مطالباتی در زمینه پدیده حقوق‌های نجومی از قوای سه‌گانه دارند و نباید فضا به گونه‌ای باشد که دریافت‌های نجومی قانونی جلوه داده شود.

وی برخورد با دستگاه‌ها و دستگیری افرادی که تخلف کرده‌اند را از جمله مطالبات مردم از قوه قضائیه دانست و گفت: قوه قضائیه هر چه سریع‌تر با اینگونه افراد و دستگاه‌ها برخورد و احکام عادلانه صادر کنند.

عضو خبرگان رهبری از قوه مجریه نیز خواست به مردم گزارش صریح و روشن درباره حقوق‌های نجومی به مردم داده و با دریافت‌کنندگان چنین‌ حقوق‌های برخورد قاطعانه داشته باشد.

وی ادامه داد: نباید دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی با استفاده از موقعیت و منصب‌شان با استعفاهای صوری به جای دیگری منتقل شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مردم انتظار دارند دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی از پست‌هایشان عزل و برای همیشه از خدمات دولتی و پست‌های عمومی محروم شوند.

مجتهدشبستری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سخنان اوباما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که گفت «از افتخارات دولت ما توقف برنامه تسلیحاتی ایران از طریق دیپلماسی است»، اظهار داشت: برنامه هسته‌ای ایران مکررا گفته شده تسلیحاتی نبوده و بنا به فتوای مقام عظمای ولایت ساختن سلاح کشتار جمعی حرام است.

وی افزود: رئیس جمور آمریکا بداند آن قسمت از فعالیت‌‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران که متوقف شده موقتی و براساس توافق است و اگر آمریکا و غربی‌ها به تعهدات خود براساس برجام عمل نکرده و تحریم‌های را بر ندارند ایران فعالیت هسته‌ای و غنی‌سازی را نه تنها متوقف نخواهد کرد بلکه به چند برابر گذشته خواهد رساند.

خطیب جمعه تبریز تظاهرات گسترده ملت یمن را نشانگر وحدت و یکپارچگی مردم این کشور دانست و گفت: امید است این اتحاد و وفاق عامل سرنگونی رژیم آل‌سعود شود.

وی با اشاره به سالروز نهضت مشروطیت، گفت: مردم شریف ایران به خاطر ظلم و جنایات حکومت قاجار، به رهبری مراجع بزرگوار تقلید علیه ظلم و جور قیام کردند و موفق به صدور فرمان مشروطیت از سوی دولت قاجار شدند اما مزدوران غرب و فریب‌خوردگان داخلی، این مشروطه مشروعه‌ای را که مردم و علما می‌خواستند، تحریف کردند و استبداد رضاخانی به وجود آمد.

مجتهدشبستری با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، گفت: ایشان با غنیمت شمردن فرصت تبلیغ و ترویج اسلام، قیام جانانه‌ای کرد و انصافاً فعالیت فرهنگی امام صادق(ع) بی‌نظیر و بی‌بدیل بود.

وی افزود: امام صادق(ع) با تشکیل حوزه علمیه شاگردان بسیار پرباری را در علوم مختلف تربیت فرمودند و لذا به همین جهت است که تشیع به مکتب جعفری مشهور و معروف شده است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: معارف بسیار غنی و پرباری از حضرت امام جعفر صادق(ع) به یادگار مانده است که همواره در علوم مختلف استفاده می‌شود.

اجتماعی 95/5/8

کدخبر110784

خبرنگار125

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.