آیرال خبر ،معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی:آموزش و پرورش در رأس تقویت ریشه‌های فرهنگی قرار دارد/ روز اول مدرسه گیاه به جای گل آورده شود
به گزارش آیرال خبر،معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با توجه به اینکه رسیدگی و جهت‌دهی به افکار و تضمین نسل سالم آینده در دوران کودکی امکان‌پذیر است، از این‌رو آموزش و پرورش وظیفه خطیری در این زمینه دارد.
سعید شبستری امشب با حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و همچنین فرارسیدن سال تحصیلی جدید، از زحمات اداره کل آموزش و پرورش در زمینه تعلیم و تربیت قدردانی کرده و اظهار داشت: تعلیم و تربیت امری بسیار مهم بوده و آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی در قبال این وظیفه دارد؛ زیرا دانش‌آموزان‌ امروز، مسئولان اداره کشور در آینده خواهند بود.

وی با اشاره بازگشایی مدارس از سوم مهرماه به صورت رسمی، با ارائه چند نکته در این زمینه پرداخت و گفت: باید به امر زیباسازی و زیبا نگهداری مدارس اهتمام بیشتری ورزید و همچنین به مساله تمیزی نمازخانه‌ها توجه ویژه‌ای شود.

شبستری ادامه داد: با فرهنگ‌سازی بین دانش‌آ‌موزان در زمینه اینکه در اولین روز مدرسه به جای گل هر کدام یک گیاه به همراه داشته‌ باشند و در طول سال از آن مراقبت کنند، می‌توان حافظان محیط زیست نیز تربیت کرد.

وی به کیفیت سرویس حمل و نقل تأکید کرد و گفت: باید این امر طبق استانداردهای تعیین شده پیش رود و نکات ایمنی حائز اهمیت باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان، همچنین با بیان اینکه سیستم گرمایشی در مدارس نیاز به توجه و اهمیت دارد، افزود: با توجه به اینکه در مناطق شهری بزرگ مشکل گرمایشی وجود ندارد، ولی باید در مناطق روستایی و محروم این مسأله حل و رفع شود.

وی تعرفه‌های مدارس غیرانتفاعی را یادآور شد و گفت: این تعرفه‌ها مطابق با ابلاغیه آموزش‌ و پرورش باشد و نباید کوچکترین سوء استفاده‌ای از آن شود.

شبستری به اشاره به منویات مقام معظم رهبری در قالب شعار سال، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک رویکرد مخصوص چند روز نیست بلکه نیاز به فرهنگ‌سازی سالیانه داشته و این فرهنگسازی ابتدا باید در کودکان و نوجوانان انجام گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه بیشتر وقت فرزندان‌مان در فضای مجازی تلف می‌شود، تصریح کرد: باید در این زمینه به فکر راه‌کاری بود که بتوان به درستی از ظرفیت این فضا استفاده کرد و دانش‌آموزان استفاده بهینه از آن داشته باشند و دچار انحرافات فکری نشوند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خاطر نشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی قطب فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و علمی بوده است و همیشه جزء اولین‌ها و پیشرو در تمامی امور است که نشان از ترقی یافتن این استان در این زمینه‌ها و همچنین وجود ظرفیت برای ارتقای بیشتر نیز است.

فرهنگی 95/6/30

کدخبر110831

خبرنگارر125

انتهای پیا م/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.