آیرال خبر،مراسم تشییع جان‌باختگان حادثه قطار تبریز-مشهد صبح امروز با حضور پرشور مردم آذربایجان‌شرقی و مسؤولان استان برگزار شد.

ابه گزارش آیرال خبربه نقل ازفارس مراسم تشییع با صلوات خاص امام رضا(ع) و با حضور خادمان آستان قدس رضوی و باز کردن پرچم به صورت رسمی آغاز شد.

نکته جالب این مراسم حضور وزیر راه و شهرسازی بود.

با وجود اینکه مجری مراسم سخنران به ویژه استاندار، وزیر بهداشت حتی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی از حضور هیأتی از سوی دولت به ویژه حضور دو وزیر در تبریز خبر می‌دادند و نام وزیر بهداشت را به زبان می‌آوردند اما نامی از حضور وزیر راه و شهرسازی در تبریز نمی‌آوردند.

وزیر راه و شهرسازی حتی در جایگاه مراسم نیز حضور پیدا نکرد، همچنین وزیر بهداشت که به همراه رضا رحمانی قائم مقام وزیر و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر مسؤولان در میدان ساعت تبریز برای اقامه نماز حضور یافتند باز وزیر راه حضور نداشت.

وزیر راه جدا از مسؤولان در بین مردم حضور پیدا کرد.

در این مراسم باز مردم آذربایجان به ویژه نجابت خود را اثبات کردند و اجازه هر گونه سو استفاده از این مراسم را ندادند.

بر اساس این گزارش، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی به عنوان نخستین سخنران این مراسم در حالی که گریه می‌کرد، گفت: آقاجان، یک‌بار در راه‌آهن تبریز این عزیزان را بدرقه کردیم و این بار در تشییع این عزیزان را مهمان شما کردیم.
وزیر بهداشت دیگر سخنران این مراسم نیز وعده داد، همانطوری که رئیس جمهور دستور داده‌اند، ارگان‌های متخلف شناسایی و مسببان حادثه مجازات می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: با عرض تسلیت مقام معظم رهبری به مردم آذربایجان به خاطر جان باختگان قطار تبریز- مشهد گفت: باید مسببان را محاکمه کنند و بی‌مجازات نگذارند، ما پیکرها را حسین‌حسین‌گویان تشییع می‌کنیم.

در ادامه نوحه‌خوانان با نوحه نوایِ سوزناک حسین‌ یارالاریوه قربان و بی‌تابی مادران و پدران جان‌باختگان، میدان شهداء را ماتم‌خانه کرد و اشکِ همگان را جاری ساخت.

مراسم اقامه نماز نیز توسط آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی اقامه شد.

اجتماع ی95/8/10

کدخبر110874

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.