آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

“برجام” هیچ نتیجه‌ای نداشته/ روشن شد که آمریکا خلف وعده کرده و دروغگوست

توسط

آبان 14 1395

امام‌جمعه موقت تهران گفت: برجام هیچ نتیجه‌ای نداشت و روشن شد که آمریکا دروغ می‌گوید و خلف وعده می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب نمازجمعه این هفته تهران، با اشاره به روایاتی از واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع)، گفت: واقعه عاشورا یک سکه دو روست، در روز عاشورا شاهد ذلت دشمنان اهل بیت و امام حسین(ع) هستیم. مردمی که غافل بودند و دست‌شان به خون امام رنگین شد، دچار غفلت شدند و حب دنیا داشتند؛ همین‌ها بصیرت و آگاهی پیدا و اعتراف کردند که این یک روی دیگر سکه و نجات از جهل است. جاهلان دیروز، امروز از جهل‌شان بیرون آمده‌اند.

وی افزود: آنهایی که گول دنیا را خوردند، متنبه شدند، اگر امام را یاری نکردند، بیدار شدند و صف توابین را تشکیل دادند و با قتله امام حسین(ع) جنگیدند که قیام مختار نیز قصه مفصلی دارد.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه نهضت عاشورا دارای بُعد تربیتی است، اظهار کرد: اسلام اصرار دارد ما بُعد تربیتی قیام عاشورا را باور کنیم و در زندگی از امام حسین(ع) درس بگیریم، ایشان یک تدبیر الهی انجام داد و نظام طاغوت را سرنگون کرد، در همه ارکان زندگی باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: اگر فردی می‌خواهد در زندگی سعادتمند شود، یک تابلو در مقابلش قرار دهد و تمام برنامه‌هایش بر مبنای تدبیر الهی باشد.

وی با تأکید بر اینکه تمام برنامه‌های حکومت اسلامی باید براساس تدبیر الهی باشد، گفت: جامعه اسلامی باید اتاق فکر داشته باشد و در این اتاق بر روی آنها فکر و راه‌حل پیدا کنند، مشکلات را باید حل کرد. اگر فساد اداری و اخلاقی در جامعه وجود دارد، باید حل شود، اگر گرایش در برخی به آمریکاست، باید حل شود، هم از بُعد نفی‌ و هم اثباتی باید به آن توجه شود.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به رشد علمی در کشور، افزود: به رشد علمی باید توجه شود، تقویت باورها به خصوص درباره نفوذ آمریکا باید تقویت شود، باید این باور ایجاد شود که مشکلات را خودمان حل کنیم، نباید این باور وجود داشته باشد که آمریکا را برای حل مشکلات داشته باشیم. به خود و این جمله «ما می‌توانیم» باور داشته باشیم، مشکلات جامعه را بررسی و تحلیل و آنها را حل کنیم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی حل مشکلات کشور را نیازمند مذاکره با آمریکا ندانست و گفت: تمام چیزهایی که جامعه به آنها نیاز دارد، باید برای کودک، نوجوان و جوان روشن کرد.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.