/آیرال خبر،نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این حقوق‌های نجومی که در جامعه مطرح شده برخلاف سیره امیرالمؤمنین (ع) است، گفت: شفاف‌سازی و برخورد قاطع با حقوق‌های نجومی از مطالبات رهبر انقلاب و مردم است.
به گزارش آیرال خبر، آیت الله محسن مجتهدشبستری بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری مسابقات قرآنی آموزش و پرورش با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت مح//مد و امام جعفر صادق برپایی چنین مراسمی را بسیار موثر و نورانی دانست و اظهار داشت: باید آمار دقیق از تعداد حافظان، قاریان و سایر فعالان قرآنی در استان را به صورت دقیق اعلام کنید تا در محضر مقام معظم رهبری و همچنین برای اطلاع مردم و رغبت آنها به این سمت ارائه شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه نباید شهر نخستین‌ها معروف به شهر عاشیقلار و کنسرت شود، گفت: استان ما از نظر فرهنگی از اینکه نخستین شهر چاپخانه و روزنامه را دارد کارهای فرهنگی شاخصی انجام داده است که باید این شهر را به نام شهر قرآن تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی به استان حسینی و محبان اهل بیت (ع) معروف است، گفت: در استان نزدیک به 3 هزار دسته و هیأت حسینی ثبت شده وجود دارد که با کیفیت به عزاداری مشغول هستند.

امام جمعه تبریز افزود: تمام عزاداری‌های غیر عقلانی به ضرر اسلام بوده است زیرا ما مسلمانان اهل منطق و عقل هستیم.

وی برگزاری منطقی عزاداری در شان اسلام را موجب شادی روح اباعبدالله دانست و گفت: همچنین اگر استان ما تبدیل به استان قاریان و حافطان و متولیان قرآن شود می‌تواند در مقابل تهاجم فرهنگی و مبتذل غرب نیز بایستاد.

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: باید بسترسازی برای آشنایی جوانان با اسلام ناب محمدی و آشنایی با کتاب‌های قرآنی و مذهبی ایجاد شود تا مبادا این نسل آینده کشور دچار انحرافات و توطئه‌های دشمن قرار گیرند.

وی تشکیل چنین مجالسی را نقطه مثبت برای تشویق مردم دانست و افزود: تشکیل این جلسه نمونه‌ای از هزاران نکاتی است که می‌توان گفت دانش‌آموزان قرآنی در کنار تحصیلات کلاسیک و روز خود به فراگیری قرآن نیز میکنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: اگر روزی استان هزاران حافظ قرآنی داشته باشد جامعه را به گلستان تبدیل می‌کنند و علاوه بر اینکه اثرات مطلوب در افراد مانوس با قرآن می‌گذارد در افراد خانواده و جامعه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی به بسترسازی مناسب برای دانش آموزان انقلابی در راستایی انقلابی ماندن آنها تاکید و تصریح کرد: برنامه‌های پیش رو از جمله هشت و نه دی، دهه فجر و … فرصت‌های مناسبی برای استفاده و تبدیل این فرصت‌ها به نورانیت است.

آیت الله مجتهدشبستری با استناد به فرمایشی از امیرالمومنین (ع) در خصوص دو رذیله اصلی که علاوه بر اخلاقی بودن موجب لطمه زدن به اعتقادات می‌شود، گفت: پیروی از نفس یکی از بزرگ‌ترین و بدترین رذایل است که لطمه به توحید می‌زند و مثال آن را در جامعه امروزی می‌توان حقوق‌های نجومی بیان کرد که هنوز شفاف‌سازی نشده و بحث روز است و هیچ آمار دقیقی در مورد آن نداده و مدام محدود و کم و زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: این افراد به جای خداپرستی پول پرستی کرده‌اند و آبروی نظام را برده و افرادی هستند که به نان شب محتاج بوده ولی در مقابل افرادی از بیت المال برداشت می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری رذیله دوم را آرزوهای دور و دراز بیان کرد و افزود: این رذیله لطمه به معاد دارد زیرا انسان آخرت را از یاد برده و دنیوی می‌شود.

اجتماعی 95/9/23

کدخبر110878

خبرن

گار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.