به گزارش آیرال خبر ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه اخیراً بهانه‌جویی‌های آمریکا علیه ایران شدت گرفته است، تصریح کرد: آمریکا تلاش می‌کند پیشرفت‌های نظامی ایران در حوزه موشکی به عنوان نقض برجام مطرح کند.

وی با اشاره به واقعه غدیر اظهار کرد: غدیر متعلق به تمامی بشریت بوده و غدیر به معنای زنده نگه داشتن ولایت است. از هیات‌‌هایی که عزاداری‌‌های خود را به بعد از ایام جشن و سرور موکول کردند، تشکر می‌کنم.

امام جمعه تبریز با اشاره به لزوم رعایت تقوای الهی، افزود: در تمامی کارهای روزانه و شبانه خود باید تقوای الهی را در اولویت قرار دهیم؛ چراکه دستیابی به سعادت واقعی در رعایت تقوای الهی است.

وی با اشاره به قیام ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ بیان کرد: کشتار جمعی از مردم بی دفاع توسط رژیم شاهنشاهی یک جنایت بسیار بزرگی بود که تردید و تزلزل در اراده‌ی رژیم پهلوی، مهمترین پیامد قیام ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ بود و این حرکت، متزلزل شدن رژیم پهلوی و تعمیق شکافت بین مردم و حکومت پهلوی را در پی داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به روز سینما افزود: برخی‌ها بنا دارند از این هنر استفاده منفی کنند، در حالی که سینما در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی بسیار موثر می باشد.

وی ضمن اعلام همدردی با مردم مظلوم یمن اظهار کرد: وزارت بهداشت یمن اعلام کرده است، بیش از 612 مسلمان یمن به دلیل قطعی آب از بین می روند.

حجت الاسلام آل هاشم در ارتباط با نسل کشی و قتل عام مسلمانان در میانمار گفت: طی هفته گذشته شاهد موج جدیدی از اقدامات بودایی‌ها هستیم که نسبت به نسل‌کشی مسلمانان میانمار اقدام می‌کنند، با وجود اینکه بسیاری از مسلمانان از این منطقه مهاجرت کردند اما همچنان مردم به صورت وحشیانه مورد حملات قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طبق آمار، اجساد سوخته و سربریده شده در میانمار حدود ۵۰۰ نفر اعلام شده که متاسفانه بیشتر این افراد کودکان هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اقلیت مظلوم مسلمانان میانمار که از کوچک‌ترین حقوق بشری برخوردار نیستند، مجبور به مهاجرت به بنگلادش و هند شده‌اند و نکته قابل تامل سکوت و بی‌تحرکی جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر است که برای کشته و زخمی شدن چند نفر در اروپا غوغا می‌کنند ولی برای این نسل‌کشی آشکار تنها ابراز نگرانی کرده‌اند.

حجت الاسلام آل هاشم عنوان کرد: در راستای تحریک جامعه جهانی و کشورهای مسلمان برای واکنش به این نسل‌کشی و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، امید است هر چه زودتر اقدامات عملی برای کاهش درد و رنج مردم مظلوم انجام گیرد تا در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

انتهای پیام

کدپیام10000358

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.