به گزارش آیرال خبر، عظمت و حشمت آذربايجان و نقش بى بديل مردم و مفاخر اين خطه قهرمان پرور به عنوان مدافعان راستين ايران و اسلام به اندازه اى است که قطع به يقين، درازدستى و رفتارهاى توهين آميز کوته آستينانى همچون اين کوتوله به اصطلاح گردشگر، به هيچ روى نخواهد توانست ذره اى از اين عظمت و حشمت تاريخى و ابدى بکاهد.

رفتار سبک مغزانه و توهين آميز فردى که در مهد “مشروطه و آزادى خواهى” ايران اسلامى به مقام شامخ و تاريخى ” ستارخان ” درازدستى کرد، به قدرى شنيع و غيرقابل گذشت است که راهى جز اعلام جرم و پيگرد قانونى رسمى باقى نمى گذارد.

اين رفتار وقيحانه در حالى با اقدام بى شرمانه تر فرد خاطى در انتشار عکس و اظهارنظر توهين آميزتر در صفحه شخصى همراه بوده است، موجى از اعتراض هاى منطقى آذربايجانى ها و مردم باشعور اين خطه را به همراه داشته و همگان خواستار برخورد قانونى با عامل اين اقدام و رفتار وقيح و دور از انتظار هستند.

اين اقدام غيرقابل هضم در حالى در ايام تعطيلات نوروزى در تبريز رخ داده است که تاريخ هيچگاه نقش محورى ستارخان و پيشگامى او و مبارزان تبريزى را در انقلاب مشروطه را هرگز فراموش نکرده و نخواهد کرد، نقش و تأثيرى مداومى که اثرات بعدى پيشگامى مردم تبريز و آذربايجان را در انقلاب شکوهمند اسلامى و دوران دفاع مقدس نيز به منصه ظهور رساند و قطعا اين قبيل از رفتارها و اقدامات توهين آميز ناشى از بى اطلاعى اين قبيل افراد از اين نقش آفرينى و تأثيرگذارى ماندگار است.

کافى است مرورى دقيق در بيانات مقام معظم رهبرى در خصوص قيام مشروطه و نقش رهبرى ستارخان در اين قيام بکنيم، آنجا که معظم له مى فرمايد: “جهتگيرى ستارخان و باقرخان در مشروطيت، درست نقطه ى مقابل جهتگيرى كسانى بود كه مشروطيت انگليسى و مشروطيتِ زير پرچم بيگانه را مى خواستند. ستارخان در سخنرانى و اعلاميه اش مى گفت: «من مى خواهم زير پرچم اباالفضل العباس حركت كنم». بودند كسانى كه مى خواستند نهضت را بكشانند به سمت حركت انگليسى، اما ستارخان ايستادگى كرد. بعد هم همانها بودند كه مرحوم ستارخان و مردم باقرخان را كشاندند تهران و در باغ اتابك، آنها را از بين بردند؛ هر كدام را به نحوى.”

باز معظم له در جمله اى معروف و نغز “آذربايجان را سر ايران” تعبير کرده اند و همين دو تعريف و تعبير از بين بيانات متعدد و مکرر رهبر انقلاب گوياى جايگاه ، شأن ، عظمت و حشمت ستارخان و آذربايجان است.

بى ترديد بر مسوولان استانى است که با ورود جدى به موضوع اهانت آشکار و درازدستى و اين گردشگر کوته آستين ، اقدامات لازم و عملى و مورد مطالبه مردم آذربايجان را در دستور کار خود قرار دهند تا بار ديگر به همه ثابت شود ” ستارخان ” اسطوره و قهرمان واقعى مردم ايران و آذربايجان است و لقب ” سردار ملى ” تا هميشه تاريخ برازنده نام اوست.

حرف آخر اين که “ستارخان” به تنهايي، خود، تاريخ شفاهى و مستند قهرمانى، دلاورى، ايثار،مقاومت در برابر ظالمان، وطن پرستى، دين پرستى، ايرانيت، هويت، رشادت و تمامى واژگان و تعابيرى است که نشان مردى و مردانگى دارند و با اين قبيل درازدستى ها و توهين ها فراموش شدنى نيست.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.