آیرال خبر- رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از لزوم توجه بیشتر به نیاز های آذربایجان گفت.

حجت الاسلام آل هاشم: وضعیت کارخانه ماشین سازی تبریز نگران کننده است/ لاریجانی: باید بیشتر از گذشته به نیاز های آذربایجان توجه کرد
    

به گزارشآیرال خبر،  حجت الاسلام آل هاشم  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  در  دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی ، از اتحاد بین مردم و مسئولین در استان یاد کرد و اظهار داشت: وحدت و همدلی بین مسئولین استانی  حاکم و کاملا مشهود است.

وی با اشاره به وضعیت کارخانجات استان  گفت: موضوعی که در شرایط فعلی  مایه نگرانی است، وضعیت کارخانجات  و مشکلاتی که پیش روی تولید کنندگان است، کارخانه ماشین سازی تبریز که جزو صنایع مادر است به فردی فروخته شد که هم اکنون به  علت جرایم اقتصادی در زندان به سر می برد، نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد نحوه واگذاری به بخش خصوصی است که دیگر شاهد مشکلاتی هماهنند مکل ماشین سازی تبریز نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد:  معیشت نیز از جمله مشکلاتی است که گریبانگیر مردم شده است البته وضعیت گوشت در تبریز نسبت به برخی دیگر از شهر ها مطلوب است، البته مشخص نیست این مشکلات از کجا سرچشمه می گیرد آیا بخاطر قاچاق، گوشت گران شده است یا نه؟

وی با بیان اینکه مردم تبریز ملتی بصیر هستند، تصریح کرد:  مردم ایران ملتی دارای بصیرت هستند همه مشکلات را تحمل می کنند، همچنین مردم آذربایجان و تبریز در طول تاریخ نشان دادند که ملتی مقاوم و ولایی هستند به طوریکه در آشوب های دی ماه سال گذشته، مردم تبریز متانت خود را حفظ کردند و خبری از این آشوب ها در تبریز نبود. امسال هم مردم با وجود تلاش دشمن، همچنان بصیرت خود را حفظ کردند، روحیه مقاومت در بین مردم تبریز مثال زدنی است.

امام جمعه تبریز یاد آور شد: حضور مردم تبریز در مراسمات شب های قدر و نماز جمعه بی نظیر و مثال زدنی است، باید از این فرصت ها استفاده کرد،  ظرفیت های فرهنگی در تبریز بسیار بالا است، در هفته جاری کنگره ملی شهید باقری را در تبریز برگزار کردیم و  همچنین برنامه های مختلفی  در حوزه فرهنگ و هنر در تبریز برگزار می شود که همت مسئولان را می طلبد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیزدر این دیدار  گفت:  تعاملی که نماینده ولی فقیه در استان با  قشرهای مختلف برقرار کرده باعث ایجاد همدلی و تعامل شده است، آذربایجان از دیر باز نقش ممتازی در انقلاب اسلامی ایران، ایفا کرده است، آذربایجان در طول تاریخ و صفویه، محل رویدادهای بسیار مهم سیاسی و تاریخی است.

وی  افزود: باید بیشتر از گذشته به نیاز های آذربایجان توجه کرد، افراد شایسته و کاردانی در آذربایجان و تبریز وجود دارند که می توان با استفاده از تجربه آن ها  مشکلات را حل کرد، توجه به بخش عمران در بودجه  کم رنگ است، کارخانجات  با توجه به مشکلات ارزی درگیر بانک ها و تسهیلات هستند، خود بانک ها نیز  به علت نوسانات ارزی با مشکلاتی روبه رو هستند که همه این ها به صورت زنجیر وار به یکدیگر متصل شده است، پیشگیری از حوادث و   تامین سرمایه های بانک ها  در کاهش این مشکلات موثر است.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: اگر کارخانه ای مشکلی پیدا کند، می توان از ظرفیت های قانونی استفاده کرد،بسیاری از کارخانجات معوقات بانکی دارند به همین خاطر نمی توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند، ساز و کارها وجود دارد نباید بگذاریم کارخانجات بخوابد، نکته ای که برای آذربایجان به عنوان امتیاز به شمار می رود، همسایگی با چند کشور است که زمینه صادرات را فراهم می کند، نکته ای دیگر که در صنعت کشاورزی آذربایجان لحاظ توجه توجه به روش های نوین کشاورزی در آذربایجان است که باید از آبیاری نوین استفاده شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.