منطقه 9

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز بر ضرورت احیا و آبرسانی نهر شاهی تاکید کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از  شهریار، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز از برگزاری جلسه مشترک بین این سازمان و شهرداری منطقه ۹ با موضوع احیای مسیر نهرشاهی خبر داد.

علی مدبر با اعلام این خبر گفت: با توجه به قدمت تاریخی و اهمیت جغرافیایی این نهر در مجموعه تاریخی فرهنگی ائل گلی در تامین آب مورد نیاز استخر بزرگ این مجموعه، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری جلسه ای مشترک با شهرداری منطقه ۹ برگزار و در خصوص احیای مسیر این نهر به نتایج مهمی نیز دست یافت.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج به دست آمده در این جلسه مقرر شد با بهره گیری از مشاور مجرب در این حوزه، ابتدا راه های مرمت و احیای این نهر بررسی شده و سپس برای هدایت مسیر نهر از مسیرهای جایگزین استفاده شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با تاکید بر ضرورت احیا و آبرسانی این نهر نیز اظهار داشت: با توجه به ضرورت آبرسانی به این نهر، مشاور مکلف می شود تا در این زمینه نیز بررسی های لازم را در این زمینه انجام و طرح های مناسب را ارائه دهد.

مدبر افزود: در اجرای این طرح مهم، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری به عنوان بهره بردار و شهرداری منطقه ۹ به دلیل عبور بخش هایی از نهر از حوزه این منطقه به عنوان ذینفع، در این جلسه حضور یافته و راهکارهای لازم را مورد بحث و بررسی قرار داد.

این نهر در ۱۰۰ سال گذشته برای تامین آب فضای سبز تفرجگاه ائل باغی و استخر ائل گلی استفاده می شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.