تبریز

توسعه فضای سبز شهری یکی از اولویت های اصلی شهرداری منطقه ۳ تبریز است و همواره شاهد تعامل سازنده سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با مناطق دهگانه شهرداری تبریز در راستای حفظ و توسعه فضای سبز هستیم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، با وجود تراکم ساختمانی انبوه در محدوده استحفاظی منطقه ۳ تبریز، لزوم توسعه فضاهای سبز بیش از پیش خود را نشان می دهد و همین امر، مسوولان منطقه را بر آن داشته تا در برنامه ریزی های خود در سال جدید، توسعه فضای سبز را در اولویت قرار دهند.

وسعت فضای سبز در محدوده شهرداری منطقه ۳ تبریز، حدود ۲۱۵ هکتار است که عمدتا در قسمت مرکزی شهر قرار دارد.

امیر برجسته، مدیر فضای سبز شهرداری منطقه ۳ تبریز در این خصوص می گوید: پارکهای اصلی منطقه، یعنی پارک یادگار امام در ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی، پارک مشروطه در امامیه، پارک منظریه در کوی منظریه و پیاده راه جاده سلامت که از چهارراه ابوریحان تا میدان حکیم نظامی امتداد دارد، همه روزه شاهد حضور شهروندان و میهمانان و مسافران گرامی است. بر این اساس، شهرداری منطقه ۳ همواره در صدد بهسازی و حفظ فضای سبز موجود در این پارکها است.

وی در تشریح اقدامات انجام یافته از ابتدای سال جاری نیز اظهار می کند: در طرح استقبال از بهار، ضمن توزیع ۱۰هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان، ۶۰ هزار بوته درختچه و ۳۰هزاراصله  نهال نیز توسط عوامل فضای سبز کشت شده است. همچنین در گلکاری ها نیز، ۱۵هزار جعبه بنفشه، ۳۰ هزار گلدان  شب بوو ۲۵۰ هزار قطعه نشا از تولیدات گلخانه های منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر فضای سبز شهرداری منطقه ۳ در خصوص محور اصلی فعالیت های این حوزه می گوید: عمده ترین هدفی که در برنامه های سال جاری مورد پیگیری قرار گرفته، تغییر الگوی کشت و استفاده از گونه های کم مصرف در کنار حذف چمن و نهایتا مقابله با کم آبی است.

برجسته درباره دیگر اقدامات شهرداری منطقه ۳ در پارکها نیز می گوید: ترمیم ۵۰۰ مترمربع از کف پوش های پارکها و شهربازی ها، رنگ آمیزی نرده ها و صندلی های موجود در پارکها، ترمیم روشنایی پارکها، تجهیز، تعمیر و رفع نواقص سرویس های بهداشتی، رنگ آمیزی المان های شهری، نصب ۱۵۰ نیمکت و ۱۰۰ عدد سطل زباله، از دیگر اقداماتی است که ازآغاز سال جاری توسط شهرداری منطقه ۳ وارد فاز اجرایی شده است.

به گفته مدیر فضای سبز شهرداری منطقه ۳، بخش عمده ای از اقدامات همراستا با فعالیت های تابستانی فضای سبز منطقه در حال اجرا است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.