استاندار آذربایجان شرقی از روند طولانی تصویب طرح های تفصیلی شهرها انتقاد کرد.

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی در نشست شهرداران استان اظهار داشت: متاسفانه این روند در اکثر موارد باعث هدررفت منابع می‌شود.

وی ادامه داد: روند طولانی این فرآیند همچنین باعث می‌شود که طرح تفصیلی مصوبی که پس از سال‌ها تصویب می‌شود، همسان با مشکلات و نیازهای روز شهرهای ما نباشد.

وی همچنین خواستار افزایش اختیارات شوراهای اسلامی کلانشهرها شد و گفت: شوراها، اصلی‌ترین مرجع برای تصویب موضوعات مهم شهری هستند و باید ضمن افزایش اختیارات این نهاد، تصمیمات آنها در شورای برنامه ریزی استان تصویب شود.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از تمرکزگرایی در بسیاری از موضوعات، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم این مشکل را رفع کنیم سایر مسائل و مشکلات را نیز نمی‌توان به نحو احسن مدیریت کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری‌ها بیش از 370 وظیفه بر عهده دارند افزود: تلاش برای جذب درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که شهرداری‌ها باید به عنوان یک نهاد مستقل غیردولتی و عمومی مورد توجه قرار دهند.

مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تصریح کرد: در این لایحه به بسیاری از دغدغه‌های شهرداری‌ها، پاسخ داده شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین از تصویب آیین نامه استخدامی شهرداری‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم این آیین نامه به زودی در صحن علنی مجلس، مطرح و تصویب شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: متاسفانه بسیاری از شهرداران استان، وارث وضعیتی هستند که از گذشته به آن‌ها رسیده و در بسیاری از موارد مجبور به ادامه همان مسیر غلط در مسائلی همچون تراکم نیروی انسانی هستند.

جواد رحمتی بر ضرورت تلاش شهرداری‌ها برای جذب درآمدهای پایدار اشاره کرد و افزود: وابستگی شهرداری‌ها به درآمدهای ناشی از محل تخلفات ساختمانی در شهرها به کمترین میزان ممکن رسیده و شهرداران برای جذب درآمدهای مستمر و پایدار تلاش کنند.

وی همچنین برخورد جدی دستگاه قضا و سایر نهادهای نظارتی با تخلفات ساختمانی در کلانشهرها برای جلوگیری از استمرار ساخت فضاهای ناکارآمد و ناایمن شهری را ضروری دانست.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.