عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز:

گرمخانه‌هایی برای اسکان کارتن خواب‌ها و بی خانمان‌ها احداث شود

توسطسردبیر

دی 9 1398

دومین میزگرد شهریاز نیوز/کارتن خوابی در تبریز

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز با اشاره به لزوم راه اندازی مراکزی برای اسکان بی‌خانمانان و کارتن خواب‌ها، گفت: باید فضای گرمخانه‌ای برای این افراد وجود داشته باشد و غذای گرم به آنها ارائه شود.

به گزارش آیرال خبر، سعید نیکوخصلت در گفتگو با شهریار اظهار داشت: به نظر می‌رسد بی‌خانمانی یا کارتن خوابی با اقتصاد شهرها رابطه مستقیمی دارد، علت زیادبودن کارتن خواب ها در تهران گستره وسیع این شهر است.

او تصریح کرد: در کشور ما مراکزی توسط سازمان های مردم نهاد و خیرین راه اندازی شده که در این خصوص فعالیت دارند. مثلا در تبریز مرکزی وجود دارد که ۴۰ – ۵۰ نفر سالمند بی‌خانمان بالای ۶۰ و ۶۵ ساله در آن زندگی می‌کنند.

نیکوخصلت با بیان اینکه در نیویورک سالانه ۴ هزار نفر در سطح شهر می‌خوابند، افزود: مردم ما شریف هستند در غیر این صورت افراد زیادی در سطح خیابان‌ها زندگی می‌کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز تصریح کرد: با وجود اینکه سبک زندگی بیشتر مردم امروزه همراه با رفاه است اما حس شادی وجود ندارد در حالی که یکی از اولین پارامترهای خوشبختی، درجه شادی در زندگی است.

او با اشاره به رتبه نخست تبریز در زمینه خشونت، ادامه داد: طی صد سال اخیر در دنیا رفاه ما حدود ۱۰ تا ۲۰ برابر افزایش یافته است. میانگین درآمد کل دنیا نیز نسبت به جنگ جهانی دوم ۴ برابر افزایش یافته است ولی با تمام اینها درجه شادی مردم دنیا تغییر نیافته است.

نیکوخصلت یادآور شد: تبریز زمانی که اقتصاد دوم کشور بود هم شهر بدون متکدی و معتاد متجاهر بود و الان هم که اقتصاد ۱۲ تا ۲۰ است این ویژگی را دارد.

او اظهار داشت: پیشنهادی مطرح کرده ایم تا در مرکز پژوهش های شورا تحقیقی صورت گرفته و مشخص شود اثربخشی مرکز ماده ۱۶ چقدر است؟ آیا این مرکز می تواند موضوع اعتیاد را کنترل کند؟ ما نمی دانیم این افراد را وابسته تربیت می کنیم یا نه؟

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.