شهردار

شهردار تبریز گفت: واگن‌های در حال ساخت متروی تبریز به هیچ شهری انتقال نیافته است و اجازه این کار را نمی‌دهیم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین‌باهر در گفتگو با برنامه تلویزیونی تبریزیم افزود: سهم شهر تبریز از واگن‌های در حال ساخت ۶۵ درصد است و ۳۵ درصد باقیمانده متعلق به دیگر شهرها است که این امر موجب اعتراض آن ها شده است.

او افزود: امسال به اندازه تمام سال‌های گذشته به مترو اعتبار تزریق کردیم و در حال حاضر فعال‌ترین پروژه ساخت مترو در کشور، مربوط به شهر تبریز است.

شهردار تبریز با اشاره به افتتاح دو ایستگاه جدید خط یک مترو اظهار داشت:۱۵۰۰ نفر هم‌اکنون در کارگاه‌های مترو فعالیت دارند که تلاش داریم خط یک قطار شهری تبریز را سریعا و به طور کامل افتتاح کنیم.

او اضافه‌ کرد: در حالی که مطابق قانون باید سهم دولت و شهرداری در ساخت مترو برابر باشد، اما شهر تبریز بهره کمتری از کمک‌های دولتی برده و شهرداری بیش از دولت در این پروژه هزینه صرف‌ کرده است.

ایرج شهین‌باهر، توسعه زیرساخت‌های شهری را مهم ترین دستور کار شهرداری تبریز معرفی کرده و خاطرنشان کرد: از همان روزهای آغاز فعالیت در مدیریت شهری سعی کردیم پروژه‌های ویترینی را کنار گذاشته و در حوزه زیرساخت‌های شهری فعالیت کنیم که احداث کانال‌های دفع آب‌های سطحی نیز در این راستا انجام یافته است.

او افزود: ۱۳ کانال دفع آب‌های سطحی مورد بهره‌برداری قرار دادیم که ۶ کانال دیگر به طول یک و نیم کیلومتر را در دست احداث داریم که پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارند.

شهردار تبریز با اشاره به تداوم نهضت آسفالت نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به اندازه کل سال ۹۷ آسفالت‌ریزی اساسی انجام شده و این عملیات را تا پایان سال ادامه می‌دهیم.

ایرج شهین‌باهر در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به توسعه فضای سبز شهری و احداث پارک‌های محله ای و منطقه‌ای تصریح کرد: در طول ۳۴ ماه گذشته، ۳۴ پارک محله‌ای احداث کردیم که تلاش داریم این تعداد را به ۷۰ پارک برسانیم.

او اضافه‌ کرد: اخیرا یک پارک ۶ هکتاری نیز افتتاح کردیم و در کنار آن پارک بزرگ فرهنگی و هنری باغشمال را نیز در دست احداث داریم.

شهردار تبریز همچنین در تشریح وظایف شهرداری تبریز در پیک دوم شیوع کرونا اظهار داشت: دفن متوفیان کرونایی با رعایت اصول بهداشتی، ضد عفونی اتوبوس‌های شرکت واحد و متروی تبریز، خواسته‌های جدید ستاد استانی مقابله با کرونا از شهرداری تبریز است که به بهترین نحو در حال انجام است.

او تأکید کرد: درخواست ما از مردم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت مردم در تمیزی، آبادانی و حفظ فضای سبز شهری است.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.