ماه محرم

شهرداری تبریز با مشارکت گروه مذهبی فرهنگی آئینه برنامه مشترک شاعران و مداحان حسینی آذری زبان با عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در حسینیه تاریخی حصار بوعلی تهران را برگزار می کند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، این برنامه مشترک با حضور شاعران و مداحان حسینی در حسینیه تاریخی تهران در قالب برنامه های تکیه محرم برگزار شده و مجالی برای تبلور بخشی ارادت مردم این خطه به ساحت قدسی حضرت سیدالشهداست که به رغم بعد مکانی، اصالت و تبار خاصه تبریزی بودن خود را حفظ می کند.

 تکیه تاریخی حصار بوعلی تهران، در یکی از قدیمی ترین محلات تهران واقع شده و شکل‌گیری این تکیه، به دوران قاجار  برمی‌گردد و با توجه به بافت فرهنگی و مذهبی آن و این محله، تکیه محرم تلاش کرده تا پیوندی میان آیین و سنت های عزاداری آذری ها و فرهنگ و تاریخ بزند.

 تکیه محرم با حضور شاعران، مداحان و نوحه سرایان در تکیه حصار بوعلی تهران اقدام به اجرا و تولید ویژه برنامه شب های محرم کرد که برنامه ضبط شده آنها از مجرای رسانه های الکترونیکی و صفحات مجازی در ایام دهه محرم در اختیار عموم عاشقان حضرت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) قرار خواهد گرفت.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.