مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز طرح کرد؛

رفع آفت درختان نارون با سم‌پاشی مستمر

توسطتحریریه

شهریور 6 1399

نارون

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز لازمه رفع آفت درختان نارون (قره آغاج) را سم پاشی مستمر دانست.

به گزارش آیرال خبر، مسعود برزگر جلالی در گفتگو با خبرنگار شهریار با بیان اینکه بیماری بیش از ۹۵ درصد درختان نارون سطح شهر کنترل شده است، گفت: طی سال‌های گذشته شهرداری تبریز مقابله و مبارزه با آفت برگ‌خوار نارون را آغاز کرده که این اقدام موجب کنترل چشمگیر بیماری بین این درختان شده است.

برزگر جلالی افزود: اگر این بیماری طی سال‌های متمادی و به صورت اصولی درمان نشود، منجر به مرگ درختان نارون می‌شود. امسال نیز طی دو مرتبه پیش از نووز در سم پاشی زمستانه و همچنین در عملیات کنونی سمپاشی در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه مبارزه با آفت برگ‌خوار نارون در دو حوزه جلوگیری از ازدیاد آفت و مبارزه برای ریشه‌کنی انجام می‌یابد، گفت: عملکرد شهرداری تبریز طی دو – سه سال اخیر در مبارزه با این آفت نتیجه بخش بوده ولی به طور کامل به پایان نرسیده و باید مجددا تکرار شود چرا که برخی بیماری‌ها با چند مرتبه سم‌پاشی ریشه‌کن نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز بیان کرد: در حال حاضر این بیماری کاملا در تبریز کنترل شده و دیگر منجر به مرگ نارون‌ها نمی‌شود در حالی که اگر طی سال‌های اخیر کنترل نمی‌شد، شاهد آسیب‌های جدی بودیم.

برزگر جلالی با تاکید بر مسری بودن این آفت تشریح کرد: هر چند شهرداری درختان موجود در سطح شهر را سم‌پاشی می‌کند ولی درختان نارون دیگری نیز در بخش‌های خصوصی مثل محوطه‌های نظامی و اداری وجود دارد که اگر رسیدگی نشود، موجب سرایت بیماری می‌شود.

او گفت: در همین راستا، از سوی شهرداری تبریز برای تمامی مجتمع‌های مسکونی و نظامی اطلاعیه ای صادر شده تا هر گونه مشکل موجود در این خصوص، اطلاع رسانی شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: متاسفانه بازار داروی گیاهان صادقانه نبوده و از کیفیت لازم برخوردار نیست. قصد داریم به جهت جلوگیری از دوباره کاری‌ها، سال آینده به طور مستقیم وارد عمل شده و نسبت به واردات دارو برای گیاهان اقدام کنیم

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.