سختگیری‌های بی‌مورد سرمایه‌گذاران را از آذربایجان شرقی فراری می‌دهد / سردرگمی در نحوه واردات ارز داریم

 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه وقتی همت می‌کنیم تا رتبه کسب و کار استان را ارتقا دهیم، با چنین سختگیری‌هایی سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهیم، گفت: معتقدم باید آیین نامه ها شفاف باشد و همه قرائت یکسانی از آنها داشته باشند.

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی در نشست فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان آذربایجان شرقی، با اشاره به مشکلات صادرکنندگان و واردکنندگان در جابجایی ارز اظهار داشت: پیشنهادات بخش خصوصی استان در زمینه ارز را به رئیس جمهور اعلام کرده ایم و رئیس جمهور در این مورد به معاون اول دستور دادند پیگیری کنند.

وی با انتقاد از اینکه سردرگمی در نحوه واردات ارز داریم، افزود: فعالان اقتصادی با محوریت اتاق بازرگانی تبریز کمیته ویژه‌ای برای این موضوع و انواع مختلف نیازهای ارزی تشکیل دهند تا نیازها پیگیری شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دستگاه های نظارتی قبل از پایش کامل و مشخص شدن این مشکلات، وارد نشوند گفت: دستگاه قضایی و نظارتی با مشخص شدن و پس از پایش و قطعی شدن نحوه ورود ارز با متخلفان برخورد کنند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی اطلاعات خام برگشت ندهندگان ارز را اعلام کرده است در حالی که این گزارش حرف و حدیث‌های زیادی دارد و دقیق نیست تا نهادهای نظارتی برخورد کنند، ابراز داشت: باید راهکار درستی برای ورود و خروج ارز داشته باشیم و بتوانیم مواد اولیه کارخانجات را با همین ارزهای صادراتی وارد کنیم.

پورمحمدی با انتقاد از سختگیری‌ها و سهل‌گیری‌های صورت گرفته در واردات ارز، گفت: در روزهایی که کشور مشکل کمتری داشت، سهل‌گیری‌های نابجا در واردات ارز صورت گرفت اما اکنون در روزهای سخت کشور دارند سخت گیری می کنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی همت می‌کنیم تا رتبه کسب و کار استان را مثلا از 26 به 16 برسانیم، با چنین سختگیری‌هایی سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهیم، افزود: معتقدم باید آیین نامه ها شفاف باشد و همه قرائت یکسانی از آنها داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ما به تولیدکنندگان خود اعتماد داریم و اگر کسی هم تخلفی داشت خود تولیدکنندگان برخورد می کنند و در نهایت دستگاه قضایی وارد می شود. نباید اولین گزینه، ورود دستگاه قضایی باشد، بلکه باید آخرین راه برای حل مشکل باشد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.