جلسه شورای شهر تبریز با تصویب گزارش حسابرسی سازمان پسماند، کمک دو میلیاردی به سریال جلال 2 و گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری به پایان رسید.

به گزارش آیرال خبر، شهرام دبیری در جلسه شورای شهر تبریز در سخنان پیش از دستور با تقدیر از مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری ماه محرم اظهار داشت: از مردم و هیئات تبریز به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عاشورا و تاسوعا سپاسگزاریم و به تیم تراکتور بابت قهرمانی جام حذفی تبریک می‌گوییم و خوشحالیم که این قهرمانی بازتاب بین‌المللی داشت.

مالیات برای سازمانِ زیان ده!

سپس دستور جلسه اول: گزارش حسابرسی شهرداری تبریز و سازمان‌های وابسته در دستور کار گرفت که رسول موسایی، نماینده شهرداری تبریز در این خصوص عنوان کرد: دفن و حمل پسماند از جمله وظایف پسماند بود که در ابتدای تشکیل پسماند این کار را سازمان موتوری انجام می‌داد؛ جالب است که آن زمان دفن انجام نمی‌شد بلکه تلنبار زباله بود و با این حال رقم سنگینی مالیات تعلق گرفته و در تلاشیم که این مالیات را پرداخت کنیم.

علیرضا اصغری، رئیس سازمان پسماند هم با بیان اینکه ادغام سازمان موتوری و پسماند کار ما را سخت کرد، گفت: متاسفانه به برخی کارها که وظیفه ذاتی سازمان است مالیات تعلق می‌گیرد در حالیکه نباید چنین اتفاقی رخ دهد.

فرج محمدقلیزاده با انتقاد از جریمه مالیات سازمان پسماند اظهار داشت: از سال ۹۶ تا ۹۹ اصل مالیات کمتر از جرایم آن است! مالیات را به وقت آن پرداخت کنید تا چنین مشکلی پش نیاد. چرا مدیر و معاون مالی مقصر در این موضوع توبیخ نشدند؟

وی با بیان اینکه این سازمان زیانده است و برای سازمان زیانده مالیات در نظر نمی‌گیرند، ابراز کرد: با این حال جرایم و اصل مالیات این سازمان عجیب است و باید مدیران و معاونان مالی پاسخگو باشند.

در نهایت گزارش حسابرسی سازمان پسماند شهرداری تبریز با رای اعضا تصویب شد.

2هزار میلیارد تومان؛ بودجه عمرانی شهرداری

دستور جلسه دوم گزارش محمدحسین اسحقی، معاون فنی و عمرانی شهرداری بود که وی با بیان اینکه بودجه عمرانی مناطق شهرداری دو هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: ۱۶۵ هزار تن آسفالت‌ریزی تا به این جای سال انجام شده و روگذر ارتش_آزادی در حال شمع‌کوبی است. همچنین طرح تبادل جنوب غربی پل کابلی در حال کار است.

معاون عمرانی شهرداری تبریز در خصوص پروژه‌های عمرانی در مناطق مختلف یادآور شد: تعداد مجوزهای صادره در کل مناطق ۲۵۲ مورد است که ۱۲۶ مورد آن با مناقصه واگذار شده و ۱۴۵ مورد از این تعداد، به قرارداد منجر شده است.

فریدون بابایی‌اقدم با انتقاد از نحوه کار و نبود طرح برای برخی پروژه‌ها توضیح داد: فاز دو وادی رحمت سراسر پروژه اضافی است و این پروژه‌ی غیرضروری چرا کار می‌شود؟ برخی کارهای عمرانی بدون هیچ طرح و پروژه‌ای کار می‌شود ودر بودجه سال ۱۴۰۰ چنین مواردی را حتما در نظر بگیرید.

پشت پرده فسادها چه کسی است؟

دستور جلسه سوم سخنرانی میان دستور محرم محمدزاده بود که وی با گلایه از طولانی شدن مباحث در شورا اظهار داشت: هر ثانیه از شورا گرانتر از طلا برای مردم حساب می‌شود و زمان زیادی صرف مصوبات می‌شود اما هفتاد درصد از مصوبات ما اعمال نمی‌شود و یا سلیقه‌ای عمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تراکم فروشی ممنوع شده اما معلوم نیست با کدام مجوز علی الحساب یک میلیارد برای پروانه می‌خواهند گفت: در نهایت این یک میلیارد را تبدیل به پنجاه میلیون تومان کرده و دریافت می‌کنند؛ این یعنی چه؟ یعنی فساد رخ می‌دهد و مسئول این کارها و فسادها هم معلوم نیست.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به دیگر مشکلات شهری ابراز داشت: از اهالی کندرود دائما مراجعه می‌کنند که اگر شهر هستیم کد آبادی ما کو و اگر جز تبریزیم چرا خدمات ارائه نمی‌شود. در برخی مناطق ما هم رفت و آمدی نیست و به جای اتوبوس، مینی بوس لازم است اما این امکان فراهم نمی‌شود.

وی در خصوص تخلفات ساختمانی و وضعیت نامناسب فضای سبز تبریز توضیح داد: مجوز برای ساختمان سه طبقه گرفته می‌شود اما ساختمان هشت طبقه علم می‌کنند و کسی نیست که جلوی این بی‌قانونی‌ها را بگیرد. تمام درختان و فضای سبز تبریز افسرده و زرد شدند، دلیل این وضعیت چیست؟ چرا در شهرهای دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد.

محمدزاده با اشاره به موفقیت شرکت ایدم در ساخت موتور بنز گفت: شرکت ایدم اخیرا تولید موتور بنز برای اتوبوس می‌کنند و از اصفهان و مشهد قرارداد بستند اما تبریز تا حالا اقدامی نکرده است! به جای پیگیری خرید اتوبوس دست دوم از دیگر کشورها از جوانان خودمان برای تولید اتوبوس حمایت کنید.

وی با بیان اینکه ترافیک وادی رحمت به اندیشه کلافه کننده است، ابراز داشت: این مسیر 45 دقیقه طول می‌کشد و چون هیچکدام از مسئولان آنجا زندگی نمی‌کنند این وضعیت هم برایشان مهم نیست. اگر ولیعصر بود هم اینطور بی‌توجهی صورت می‌گرفت؟

این عضو شورای شهر تبریز در خصوص عدم پرداخت حق التحریر به کارگران شهرداری توضیح داد: حق التحریرهای کارگران شهرداری را به بهانه اینکه مدرسه نیست نداده‌اند. البته خانواده‌ها مانده‌اند که بچه را به مدرسه بفرستند یا نه، دولت این تصمیم را گرفته تا اگر اتفاقی افتاد کسی یقه‌اش را نگیرد.

تصویب کمک دو میلیاردی به سریال جلال

دستور جلسه چهارم مشارکت دو میلیاردی شهرداری تبریز در ساخت سریال جلال ۲ به صورت غیرنقدی بود که شکور اکبرنژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی اذعان داشت: هنرمندان تبریزی که در این مدت از کرونا آسیب دیده‌اند در این سریال‌ها دیده می‌شوند و شایسته است که به این سریال کمک کنیم. مخالف آمدن افراد نخبه از استان‌های دیگر به صدا و سیمای استان نیستیم اما نخبگان صدا و سیمای خودمان هم باید به پست‌های معاونت برسند.

وی در خصوص محل تامین اعتبار این کمک به سریال جلال 2 اظهار داشت: این اعتبار چون در بودجه 99 نیامده از محل اعتبارات خارج از شمول تامین می‌شود.

قلیزاده با مخالفت درباره پرداخت این مبلغ به سریال جلال عنوان کرد: این دو میلیارد را به فعالین فرهنگی و هنرمندان در مقابل دریافت خدمات فرهنگی ارائه دهیم و به صداوسیما اختصاص ندهیم زیرا صدا و سیما خود بودجه ملی دارد.

بابایی اقدم درباره برنامه‌های مشارکتی صداوسیما و شهرداری توضیح داد: بخش عمده برنامه‌های صداوسیما در برنامه مشارکتی، تعریف و تمجید است در حالیکه شهروندان مطالبات دارند، از ظرفیت صداوسیما برای اعلام مطالبات مردم استفاده کنیم. در جلال یک به هنرمندان استان نقش‌ها و درآمد اندکی رسید و این باید در مطالبات ما از سریال جلال 2 باشد.

این لایحه با اعمال تغییرات کمیسیون فرهنگی تصویب شد.

حقوق اعضای شورا را واریز نکردیم؛ دادشان در آمد!

غلامحسین مسعودی ریحان با اشاره به عدم پرداخت حقوق کارگران ابراز داشت: حقوق بیشتر اعضای شورا را به دلیل تاخیر حقوق کارگران واریز نکردم اما برخی اعضای شورای تماس گرفتند که قسط داریم و حقوقمان را پرداخت کنید پس کارگران بیچاره چه کار کنند؟این عدم پرداخت حقوق را به مدیران شهرداری تسری بدهید که حقوق کارگران را سر وقت پرداخت کنند.

وی با درخواست شفافیت از شهرداری در خصوص حقوق‌ها عنوان کرد: در راستای شفافیت حقوق کارکنان و مدیران شهرداری در سایت منتشر شود؛ اگر حقوق بالا قانونی است نگران انتشار این قراردادها نباشیم و اگر غیرقانونی است نباید این حقوق‌ها دریافت شود.

بابایی‌اقدم با اشاره به اینکه از دکتر سهرابی به دلیل عملکرد موفق و بدون حاشیه تقدیر کردیم اما کاش قدر دکتر سهرابی را که سرمایه شهرداری بودند، می‌دانستیم، گفت: از آقای پاشایی و استاندار درخواست داریم موضوع مدارس و نگرانی والدین و دانش آموزان را رفع کنند.

وی با بیان اینکه سوخت کوره‌های غرب تبریز فسیلی است و محیط زیست برای تغییر سوخت تلاش کند، اظهار داشت: فاضلاب انسانی پایگاه دوم شکاری تخریب شده و محیط زیست و آب و فاضلاب به این مشکل ورود کنند.

نامگذاری یک خیابان به نام تراکتور

در پایان جلسه دبیری با اشاره به نامگذاری یک خیابان به نام تیم تراکتور خاطرنشان کرد: تا زمانیکه حلاوت این قهرمانی وجود دارد یک خیابان را به نام تراکتور نامگذاری کنید.

با تصویب اعضای شورا جلسا شورا به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.