دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی: 

حمایت و ساماندهی کودکان کار و خیابانی ضروری است

توسطتحریریه

شهریور 20 1399

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی: حمایت و ساماندهی کودکان کار و خیابانی ضروری است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی بر ضرورت ساماندهی کودکان کار تأکید کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های مسئول به ویژه نیروی انتظامی و شهرداری در این ارتباط شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو در بازدید از مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان کار در تبریز هم‌چنین بر تقویت و توسعه آموزش های فرهنگی و تربیتی با هدف جامعه پذیری و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را مورد تأکید قرار داد.

وی با قدردانی از فعالیت این مرکز افزود: در این مراکز ضمن این‌که افراد خیر و دستگاه های مسئول به ویژه نهادهای حمایتی دولتی و غیر دولتی باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند، در عین حال لازم است نسبت به گسترش آموزش‌های فرهنگی و تربیتی اهتمام شود و فعالیت ها تنها به نگهداری صرف محدود نباشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی ادامه داد: مراکز نگهداری از کودکان کار به منزله نهاد خانواده تلقی میشود و شایسته است تا برنامه های آن فراتر از بحث‌های نگهداری، مولفه های بازسازی اجتماعی و جامعه پذیری همراه با ارائه الگوهای رفتاری را در بر بگیرد و با اولویت اجرا شود.

محبوب علیلو ادامه داد: لازمه دست یابی به هدفهای تعالی این مراکز و نتیجه بخش بودن فعالیت‌های آن‌ها برقرار روابط عاطفی و صمیمی میان مددکاران و مددجویان است تا مددجو به راحتی بتواند حرف دلش را بزند.

وی با اشاره به تأثیر رفتارهای بزرگان و مسئولان در شکل گیری شخصیت کودکان و جوانان اهمیت و نوع رفتار مربیان و مددکاران این مراکز را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به این‌که وقوع آسیب‌های اجتماعی و کودکان کار ناشی از بد رفتاری و سوء رفتار برخی خانواده ها است لذا سعی شود در این مراکز برنامه‌های آموزش خانواده های بدسرپرست هم در دستور کار قرار دهد.

وی اظهار کرد: یاری نیازمندان و اهتمام به حل مشکلات آنان براساس آموزه های دینی، اخلاقی دارای پاداش معنوی و اجر آخروی است و نباید از آن دریغ کنیم.

دادستان مرکز آذربایجان شرقی خطاب به مسئولان این مرکز یادآوری کرد: کودکان کار در دست شما ها به عنوان امانت هستند باید رسم امانت داری را به جا بیاوریم و خدمت به آنان را فرصت و غنیمت بشماریم.

وی با اشاره به پیشگامی و حسن سابقه تبریز و آذربایجان در فعالیت‌های خیرخواهانه گفت: کمک به محرومان و نیازمندان خوشبختانه در این خطه در سال‌های اخیر به فرهنگ فراگیر و عمومی تبدیل شده و ما مصداق‌های آن را در کمک‌های مؤمنانه و مواسات و آزاد سازی زندانیان و محکومان جرائم عیر عمدی و مالی نیز کمک به محرومان را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی بیان کرد: اهتمام به امور خیریه در آذربایجان شرقی به ویژه در سالهای اخیر آن چنان فراگیر شده که حتی مردم با فاصله گیری از روش‌های سنتی در اقدام ارزشمند و خداپسندانه نذورات و احسان خود را به جای شام و ناهارهای زاید به نیازمندان واقعی و مردم بی بضاعت اختصاص میدهند.

گفتنی است انجمن خیریه فرزندان رحمت به عنوان یک سازمان مردم نهاد در سال 1377 با هدف نگهداری از کودکان بی سرپرست  بد سرپرست به صورت تخصصی تأسیس شده و هم اکنون در آن بیش از 60 کودک و نوجوان به صورت شبانه روزی نگهداری میشود.

این مرکز هم‌چنین بیش از 300 خانوار را به صورت مددجو و یا مادر سرپرست را تحت پوشش دارد و در کمک به آزادی زندانیان زیر 18 با کانون اصلاح و تربیت زندان تبریز و نیز اشتغال آنان بعد از آزادی همکاری میکند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.