نگرانی اولیا از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان آذربایجان شرقی

 تغییر یک شبه تصمیم وزارت آموزش و پرورش و سکوت ستاد ملی کرونا در مورد تقلیل پروتکل‌های بهداشتی و عدم امکان رعایت تمامی آنها در مدارس باعث گلایه اولیا و نگرانی آنها شده است.

به گزارش آیرال خبر، همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید 1400_1399 در کشور زنگ بازگشایی مدارس با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون قرآن و عترت آموزش و پرورش کشور و جمعی از دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دبیرستان عفتیه تبریز نواخته شد.

اما در این بین، تغییر یک شبه تصمیم وزارت آموزش و پرورش و سکوت ستاد ملی کرونا در مورد تقلیل پروتکل‌های بهداشتی و عدم امکان رعایت تمامی آنها در مدارس باعث گلایه اولیا و نگرانی آنها شده است.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که مدارس از کمترین سرانه در زمینه کرونا برخوردارند و یا سرانه پرداخت شده کفاف نیازهای روزهای کرونایی را در ضدعفونی روزانه و… ندارد و این موضوع در مدارس پر تراکم و مدارس مناطق کم برخوردار نگران کننده تر شده است.

در این میان، روح الله متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی هم از تصمیم یک شبه وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: اعلام یکباره بازگشایی حضوری مدارس بعد از اعلام قبلی ستاد کرونا و وزارت آموزش و پرورش، مبنی بر عدم حضور دانش آموزان در مناطق قرمز، اتفاقی است که اگر کوچکترین تبعاتی برای فرزندان مردم داشته باشد، شخص رئیس جمهور باید پاسخگو باشد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور برای پیشگیری از ابتلا به کرونا از محل کارش خارج نشد و حتی برای دفاع از وزیر پیشنهادی به مجلس نیامد، چگونه فرزندان مردم را در این شرایط به مدرسه می‌فرستد؟

به گزارش آیرال، به نظر می‌رسد، نگرانی مردم از تصمیم وزارت آموزش و پرورش و سکوت ستاد ملی کرونا در این شرایط به حق است و باید قبل از اینکه موج شیوع کرونا به پیک برسد و مدافعان سلامت با چالش جدی مواجه شوند، چاره اندیشی کرده و این رویه را اصلاح کنند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.