دفاع مقدس

شهردار تبریز گفت: هشت سال دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران است که خروجی آن تجلی روحیات ایثارگری و شهادت است.

به گزارش آیرال خبر، ایرج شهین باهر در حاشیه جلسه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در گفتگو با شهریار با اشاره به برگزاری مراسم ویژه این هفته، اعلام کرد: با توجه به وجود بیماری کرونا و محدودیت های برگزاری مراسم حضوری و عدم امکان تجمع، در نظر داریم تا به شکل های دیگر، فرهنگ ایثار و شهادت را نشر دهیم.

او افزود: قصد داریم آثار این موضوع را در جامعه بیشتر تبیین کنیم و در این راستا در ۲۱ محور برنامه ریزی کرده ایم که پایه اجرایی آن به عهده شهرداری است.

شهردار تبریز یادآور شد: این برنامه ها با هماهنگی، همکاری و نظارت سپاه عاشورا که همیشه در کنار شهرداری است، انجام می شود و ما نیز در چنین مواقعی تلاش می کنیم که زحمات این عزیزان را به نوعی جبران کنیم.

ایرج شهین باهر گفت: برگزاری چنین آئین ها، به نوعی وظیفه دینی، اعتقادی و تکلیف ما و ادای دین ما به شهدا و ایثارگران طول هشت سال دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا است. ما در کنار سپاه و نهادهایی که در این حوزه وظیفه دارند، حضور داریم تا دست به دست هم بدهیم و به بهترین شکل ممکن برگزار این آئین ها را برگزار کنیم.

او با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس، نقطه عطفی در تاریخ ایران است، تاکید کرد: من به شخصه، این هشت سال را نقطه عطفی در تاریخ ایران می بینم. نقطه عطفی که خود به نوعی یک دانشگاه است و خروجی آن تجلی روح ایثارگری، نوعدوستی و شهادت است.

شهردار تبریز عنوان کرد: این موارد، از جمله فرهنگ هایی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس ایجاد و صادر شده است و ما وظیفه داریم آن را به نسل های بعدی نشر دهیم. من این دوران را بیشتر به یک دانشگاه تشبیه می کنم که منابع غنی دارد و لازم است تا فرهنگ آن نشر یابد.

او افزود: ما باید تلاش کنیم تا این دستاوردهای دفاع مقدس را به نسل های بعدی انتقال دهیم تا آنها نیز از این دستاوردها استفاده کنند.

ایرج شهین باهر گفت: خروجی این هشت سال و نشر روحیات ایثار و شهادت را در جامعه امروز می بینیم و بر اساس آن، مدیران نظام جمهوری اسلامی می توانند تا سواحل مدیترانه نیز تصمیم بگیرند.

او افزود: ماحصل این روحیات، سردار سرافراز اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی است که ملت ایران را سرافراز کرده اند. آن شهید والامقام و عزیز، چه قبل از شهادت و چه اکنون، مایه افتخار و برکت جوامع اسلامی بوده و هستند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.