نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تقویت روحیه همکاری کلید نجات کشور است،گفت: گلایه‌های به حق مردم از مشکلات اقتصادی باید علاج عاجل داشته باشد و نباید در نتیجه بی‌توجهی‌ها و بی‌برنامه‌گی‌ها روز به روز به این مشکلات افزوده شود.

گلایه‌های به حق مردم از مشکلات اقتصادی باید علاج عاجل داشته باشد

به گزارش آیرال خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز به مناسبت هفته تعاون در دیدار جمعی از تعاونگران برتر استان با بیان اینکه مردم زیر فشار مشکلات اقتصادی بسیاری هستند، اظهار کرد: با روحیه تعاون، همکاری و با تکیه بر الزامات اقتصاد مقاومتی می‌توانیم از شرایط موجود اقتصادی که مردم در تنگنا را قرار داده است، عبور کنیم.

امام جمعه تبریز، گشایش اقتصادی مطرح شده از سوی دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: قیمت کالاهای اساسی و ضروری مردم همچنین خودرو هر روز افسارگسیخته افزایش پیدا می‌کند و مردم زیر فشار مشکلات معیشتی بسیاری هستند که این مهم نیازمند توجه جدی مسوولان کشور است.

وی با تاکید بر اینکه تقویت روحیه همکاری کلید نجات کشور است، یادآور شد: گلایه‌های به حق مردم از مشکلات اقتصادی باید علاج عاجل داشته باشد و نباید در نتیجه بی‌توجهی‌ها  و بی‌برنامه‌گی‌ها روز به روز به این مشکلات افزوده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با بیان اینکه تعاون یک ضرورت اجتماعی است، گفت: انسان‌ها به تنهایی قادر به شکوفایی استعدادهای خود نیستند و اگر هم باشند مستلزم هزینه‌های گزاف است، از این رو باید با اهتمام به کار گروهی، تعاون و همیاری استعدادها شکوفا و فعالیت‌ها اثربخش شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: در نظام اسلامی تعاونی‌ها از جایگاه بالایی برخوردارند که بعد از انقلاب هم برکات زیادی به جامعه داشته است اما در حال حاضر به دلیل کمرنگ بودن برخی از فعالیت‌ها نیازمندیم که تشکل‌های تعاونی تقویت شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تعاون ریشه در فرهنگ ما دارد، متذکر شد: به کمک همدیگر و همکاری هم می‌توانیم پروژه‌های عام‌المنفه که در گذشته هم در جامعه اجرا می‌شد، به انجام برسانیم تا آحاد مردم از برکات ارزشمند آن بهره‌مند شوند.

در ابتدای این دیدار مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های تعاونی استان، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی 4.5 درصد تعاونی‌های کشور را به خود اختصاص داده است که با فعالیت در 13 گرایش، برای 78 هزار و 700 نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

فتحی بیان داشت: تعاونی‌ها 3 میلیون نفر عضو دارد که 75 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.