استاندار آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به مقاوم‌سازی 47 درصد از خانه‌های روستایی در استان، خواستار ایمن‌سازی بیشتر شهر تبریز برای کاهش تلفات و خسارات در زمان بحران‌ها و حوادث طبیعی شد.

مقاوم‌سازی 47 درصدی خانه‌های روستایی در آذربایجان‌شرقی/ ضرورت ایمن‌سازی بیشتر شهر تبریز

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیته راهبری طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های مسوول و پیگیری‌های معاونت عمرانی استانداری در موضوع مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، اظهار داشت: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی استان در سال‌جاری دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی افزود: با وجود تمرکز استان به امر بازسازی واحدهای تعمیری و تخریبی زلزله اخیر در شهرستان‌های سراب و میانه، عملکرد استان در مقاوم‌سازی واحدهای روستایی جای تقدیر دارد.

پورمحمدی گفت: توجه ویژه به مقاوم‌سازی منازل روستایی در استان بعد از این هم باید با حساسیت ویژه‌ای دنبال شود تا در زمان حوادث طبیعی همچون زلزله شاهد کمترین میزان خسارات و تلفات باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، محرومان و مستضعفان را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: با گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت برخی از روستاها و حاشیه شهرها مناسب نیست که حل این معضل نیازمند رسیدگی هر چه بهتر و بیشتر به مشکلات روستاییان است.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به ایمن‌سازی اصولی در شهر تبریز شد و تصریح کرد: بی‌توجهی به این موضوع، فاجعه بزرگ انسانی را در زمان حوادث احتمالی به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه آمار مقاوم‌سازی منازل روستایی در استان، بالاتر از میانگین کشوری است، متذکر شد: این موضوع اهمیت خود را در زلزله‌های اخیر شهرستان‌های سراب و میانه به خوبی نشان داد.

تقی کرمی افزود: حمایت تسهیلاتی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان است.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.