مدیر امور هماهنگی شورا و شهرداری تبریز از کاهش چشمگیر لایحه‌های حمایتی و هبه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تبریز نسبت به دوره‌های قبلی خبر داد.

به گزارش آیرال خبر، علی تجدید امروز در گفتگو با خبرنگار شهریار اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری ۳۸ لایحه تنظیم و به شورای اسلامی شهر ارجاع داده شده است که ۲۵ لایحه پس از تصویب در شورا و هیئت تطبیق جهت اجرا به مناطق و سازمان‌ها ابلاغ شده است.

او افزود: امور هماهنگی شورا و شهرداری توضیحات لازم در مورد لوایح شهرداری و موضوعات مرتبط با شهرداری، کمیسیون های بودجه و خدمات شرکت و لوایح را ارائه می کند.

مدیر امور هماهنگی شورا و شهرداری تبریز دومین وظیفه این مجموعه را  نحوه اعمال ماده ۱۶ و ۱۷ که در قالب هبه به شهردار تبریز تفویض شده است، معرفی کرده و اضافه کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که برای کاهش عوارض رجوع می کنند، پس از بررسی و بازرسی لازم، مورد  مساعدت قرار می‌گیرند.

او افزود: تا ۵۰ درصد کاهش عوارض در قالب هبه به افراد حقیقی و حقوقی و مطابق با بندهای چهارگانه (ایثارگر، جانباز، مددجوی کمیته امداد و افراد عادی) و با تشخیص شهردار پس از بررسی و بازرسی صورت می گیرد.

تجدید، دومین تفویض شورای شهر به شهردار را در قالب هبه نقدی دانسته و اظهار داشت: قبلا ۳۰۰ هزار تومان هبه نقدی در قالب قانون مصوب در اختیار شهردار بود که با بررسی و تجویز شورا به  ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و  افراد درمانده و مستأصل را شامل می شود.

مدیر امور هماهنگی شورا و شهرداری تبریز  با اشاره به تعداد مجوزهای صادر شده از محل اختیارات تفویضی شهردار تبریز اعلام کرد: در طول ۹ ماه سال جاری، ۹۷۷ فقره صرفا مجوز کاهش عوارض در قالب اختیارات شهرداری به مناطق ابلاغ کردیم و ۳۶۷  فقره مجوز صدور نیز به مناطق داده‌ایم.

او با اشاره به تعیین دو کمیته برای مدیریت امور هماهنگی شورا و شهرداری در بودجه سال ۹۹  عنوان کرد: در بودجه مصوب سال ۹۹ دو کمیته برای مدیریت امور شهرداری و شورا تعیین شده است که کمیته اول در خصوص اعطا هبه نقدی  به افراد  و اشخاص است که شورای شهر برای تبصره ۶ خارج از شمول، دستورالعملی تعیین کرد که با نظارت شورای شهر به فعالیت می پردازند.

تجدید خاطرنشان کرد: کمیته دیگر ما، در قالب کاهش عوارض اشخاص، مازاد بر اختیارات شهرداری است که تا سقف ۲۰ میلیون تومان می توان تخفیف عوارض داد.

او افزود: اختیارات  شهردار تبریز ۱۰ میلیون تومان است و اگر شهردار تشخیص بدهد، تا سقف ۲۰ میلیون کاهش عوارض برای اشخاص به شرط پرداخت ۵۰ درصد عوارض به صورت نقدی اعمال می شود که افراد واقعا مستحق و نیازمند را در این کمیته تحت پوشش قرار می دهیم.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.