استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: فاصله علم تا عمل در کشور ما زیاد است و نمی توانیم دانش تولید شده را به فناوری تبدیل کنیم.

ایران رتبه 16 تولید علم در جهان را دارد/ نمی توانیم دانش تولید شده را به فناوری تبدیل کنیم

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه علم و فناوری رینوتکس تبریز، که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: برخی از اتفاقات شاید ناخواسته سبب خیر می‌شود؛ کرونا ما را به سمت و سوی فضای مجازی و دنیای اینترنت برد که نمایشگاه های عرصه علم و فناوری باید پیشگام این عرصه باشند.

وی افزود: یکی از افتخارات بزرگ ایران پیشرفت در عرصه های علمی و فناوری است و در دهه های گذشته در راستای تولید علم و پیشرفت های علمی و فناورانه رتبه 16 دنیا را به خود اختصاص دادیم.
پورمحمدی ابراز داشت: اما هر چند در تولید علم رتبه 16 دنیا را داریم، در فناوری در جایگاه 70 به بعد قرار داریم؛ یعنی فاصله علم و عمل ما زیاد است و نمی توانیم دانش تولید شده را به فناوری تبدیل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نمایشگاه رینوتکس کمک می کند تجاری سازی علم میسرتر باشد، افزود: در هر نمایشگاه بین 200 تا 300 طرح ما در فن بازارها تجاری سازی شده است و امیدواریم در نمایشگاه امسال هم طرح های زیادی بتواند به مرحله تجاری سازی برسد.

این مسوول اذعان داشت: یکی از فلسفه های برگزاری  نمایشگاه رینوتکس به رخ کشیدن توانمندی های علمی در عرصه های ملی و بین المللی  است و امروز اگر درون شبکه نباشیم کارهایمان ارزشی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در گذشته در نمایشگاه رینوتکس فقط دستاورها ارائه می‌شد ولی در حال حاضر نیازهای صنعت نیز عرضه می شود و به سمت و سوی خوداتکائی بیشتر گام برمی داریم.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.