الزام بر دریافت باربرگ هنگام حمل بار توسط تمام خودرو های باردرونشهری، آموزش و اطلاع رسانی از طریق پیامک، نصب بنر در معابر بار خیز، رسانه های محلی و… در اعمال قانون جریمه مالی در صورت نداشتن سند حمل بار شهری(باربرگ) مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری و حومه شهرداری تبریز در جلسه مشترک با پلیس راهور استان درباره باربرگ  و نحوه دریافت آن گفت: باربرگ سند حمل معتبری است که فرستنده و گیرنده، کالا، راننده و خودرو حمل بار را مشخص کرده و از ایجاد اختلاف بین فرستنده یا گیرنده با راننده جلوگیری می کند.

فاضل نادری گفت: باربرگ مبنای تخصیص یارانه های دولتی مانند سوخت، لاستیک خودرو و بیمه به فعالان بخش حمل و نقل بار درونشهری است. باربرگ صادر شده دارای یک کد اعتبارسنجی ۱۰ رقمی است که در کل کشور یکتا است.

نادری درباره پیش نیاز دریافت باربرگ افزود: پروانه فعالیت خودرو  و اشتغال از سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری و حومه شهرداری کلانشهر تبریز، برای ثبت نام و پیگیری پروانه اشتغال و پروانه فعالیت به سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل بار درونشهری وبسایت WWW.Utcms.ir مراجعه کنید.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری شهرداری تبریز  در خصوص  ساعت فعالیت و نحوه دریافت باربرگ گفت: با مراجعه به وب سایت سامانه باربرگ می توانید برای حمل بار درونشهری خود در هر زمانی و از هر نقطه ای که هستید، باربرگ دریافت کنید.

نادری درباره نحوه دریافت باربرگ گفت:متقاضیان  با مراجعه به وبسایت سامانه باربرگ به نشانی www.Baarbarg.ir یا از طریق تلفن همراه و با دانلود اپلیکیشن باربرگ از سامانه نشانی www.Baarbarg.ir می توانند در این خصوص اقدام کنند.

نادری در خصوص دریافت باربرگ برای ناوگان حمل و نقل درونشهری در هنگام حمل بار گفت : باربرگ به عنوان اولین سند الکترونیک حمل بار،   سازوکار لازم را برای «بررسی صلاحیت راننده و خودرو»، «تعیین مالکیت بار»، «امکان بیمه بار»، «اطلاع‌رسانی به فرستنده و گیرنده»، «رسید الکترونیکی»، «رتبه‌بندی سیستمی عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل»، «امکان تخصیص هوشمند و هدفمند سهمیه سوخت بخش حمل‌ونقل درون شهری»، «ساماندهی بیمه تامین اجتماعی رانندگان»، «مسئول بودن مالک ناوگان در قبال عملکرد راننده»، «ارائه تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان»، «بسترسازی برای توزیع عادلانه لوازم مصرفی ناوگان مانند لاستیک و لوازم یدکی»، «مجوز حمل بار در ایام خاص»، «بانک اطلاعاتی پراکندگی توزیع بار در شهرهای کشور» و «مدیریت تردد ناوگان باری در شهرهای کشور» فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری و حومه شهرداری تبریز در خصوص اطلاع رسانی  به صاحبان شرکت های حمل و نقل باراظهار داشت: تمامی شرکت حمل و نقل بار نسبت به دریافت باربرگ حقوقی روزانه برای حمل بار را دریافت نمایند در غیر اینصورت ناوگان شرکت مربوطه شامل جرایم خواهد شد.

سرهنگ منفرد رئیس پلیس راهور استان در خصوص اطلاع رسانی قبل اعمال جرایم خودرو های باری فاقد باربرگ  گفت : گام اول اعمال قانون بصورت ارشادی و اطلاع رسانی از رسانه ملی(رادیو تلویزیون محلی)، جراید و شبکه مجازی و اموزش رانندگان و مالکین شرکت های حمل و نقل باری، گام دوم اعمال جرایم نسبت به خودروهای بار بدون باربرگ صورت خواهد گرفت.

سرهنگ منفرد در مورد صدور مجوز تردد زمانی مکانی گفت: ناوگان باری بدون باربرگ مجوزتردد زمانی و مکانی برای فعالیت در سطح شهر صادر نخواهد شد.

نادری خواستار اعمال قانون نسبت به ورود محموله ترافیکی  از پلیس راهور شد.

سرهنگ منفرد در باره ورود محموله ترافیکی به سطح شهر قول مساعد داد در صورت مشاهده نسبت به اعمال قانون و معرفی به سازمان  واخذ خسارت وارده به سطح اسفالت شهر اعمال کنند.

در این جلسه، نسبت به تشکیل جلسه مشترک بین پلیس راهور، پلیس راه، سازمان راهداری و سازمان مدیریت حمل و نقل باردرونشهری شهرداری تبریز تا به راهکار مشترک در خصوص محموله های ترافیکی در حوزه حمل و نقل درونشهری تصمیم گیری شود.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.