رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تبریک میلاد پیامبر مبین اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: ریشه اسلام نه از روز بعثت بلکه از روز میلاد پیامبر عظیم الشان حضرت محمد(ص) شروع می‌شود که ریشه همه مهربانی‌ها و رفتارهای حسنه است.

به گزارش آیرال خبر، حکیمه غفوری با حضور در ویژه برنامه رسول مهربانی که به مناسبت هفته وحدت در پارک بانوان بهار برگزار شد، تصریح کرد: هفته وحدت یکی از بهترین نامگذاری‌های بامسمایی است که توسط حضرت امام خمینی (ره) بعد از انقلاب برای از بین بردن اختلافات بین مذهب شیعه و سنی نامگذاری شد، که در اصل ریشه هر دو یکی است و این امر نشان از تفکرات عمیق امام (ره) در جلوگیری از تفرقه افکنی دشمنان اسلام بود.

غفوری افزود: نامگذاری این هفته به منظور جلوگیری از ایجاد اختلاف بین مسلمین و شقه شقه شدن دین مبین اسلام و نومیدی دشمنان اسلام انجام شد و این امر منجر به نتایج عالی و وحدت واقعی بین پیروان این دین مهربانی در سراسر دنیا شده است.

عضو شورای اسلامی شهر در ویژه برنامه رسول مهربانی اظهار داشت: هدف حضور در مراسمات ولادت و شهادت‌های بزرگان دین اسلام، فقط نوحه‌خوانی و یا شادی نیست بلکه اولویت مهم الگوبرداری از زندگانی ائمه و بزرگان در زندگی است که با خواسته‌ها و نیات پیامبران و امامان آشنا شویم. بنابراین علاوه بر حضور فیزیکی باید بهره معنوی از این مراسمات هم نصیبمان شود تا در راه مکتب اسلام پیش برویم.

وی با اشاره به برهه‌ی کنونی کشور در مواجهه با بدخواهی‌های کشورهای غربی افزود: جهت مقابله با غرب دو راه ممکن وجود دارد یکی راه فیزیکی و دیگری راه فرهنگی است که با توجه به شرایط کنونی امکان مبارزه فیزیکی چندان مناسب به نظر نمی‌رسد ولی مبارزه فرهنگی باید در اولویت برنامه‌های ما قرار گیرد.

غفوری افزود: زنان ما با اقتباس از سبک زندگی ایرانی و اسلامی می‌توانند به راحتی جلوی تهاجمات غربی و بدخواهان را بگیرند که در این شرایط اجتماعی، کشورعزیزمان با مشکلات عدیده‌ای در این راستا مواجه است.

 وی با اشاره به نقش زنان در تربیت فرزندان صالح و عاقل تاکید کرد: تک تک زنان می‌توانند در اصلاح ساختار جامعه نقش حیاتی ایفا کنند و با تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی جلوی تهاجمات غربی را بگیرند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.