وضعیت منابع و فضای کسب‌وکار از مهم‌ترین مشکلات کنونی کشور است

به گزارش آیرال خبر، عابدین خرّم در دیدار مدیران دستگاه‌های استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، اظهار کرد: اصلی‌ترین اولویت کشور مسأله‌ی اقتصاد است و دستگاه‌های مسئول در این حوزه نقش پیشران دارند.

وی با تأکید بر اینکه عوامل نگرانی سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی باید رفع شود، گفت: دستگاه‌های اقتصادی استان، موانع و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران را شناسایی و برای رفع این موانع هم‌افزایی کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی، منابع و علاقه‌ی کافی برای سرمایه‌گذاری در استان را دارد، افزود: برای جذب سرمایه بخش خصوصی و ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در استان، باید عوامل نگرانی آنها را رفع کنیم.

خرّم با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در تأمین منابع بخش تولید، اظهار کرد: بانک‌ها باید در حوزه تأمین مالی و جلوگیری از خروج منابع از استان به صورت جدی فعال باشند.

وی درخصوص مصوبه دولت برای شناسایی و فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی نیز، گفت: کارگروه استانی این موضوع با هماهنگی و مسئولیت معاونت عمرانی و معاونت اقتصادی استانداری، در مهلت قانونی نسبت به شناسایی اموال و املاک مازاد اقدام کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت‌های مرزی استان برای توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه، بازگشایی گمرک خداآفرین را ضروری دانست و پیگیری مسئولان امر برای تحقق این موضوع را خواستار شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز درخصوص مصوبه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت، گفت: در سال گذشته، 305 فقره از اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شد که 240 فقره قابل مولدسازی تشخیص داده شد.

اصغر عباسزاده افزود: امسال هم 61 فقره از این اموال شناسایی شده، اما نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: عواید حاصل از فروش اموال و املاک مازاد، طبق مصوبه دولت به خود استان و دستگاه مربوطه اختصاص می‌یابد و فرصت خوبی برای تأمین منابع مورد نیاز دستگاه‌های استانی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی و مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی (امور مالیاتی، ناظر گمرکات، خزانه معین، بورس منطقه‌ای، جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، شورای هماهنگی بانک‌ها و شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه) هم درخصوص آخرین وضعیت حوزه کاری خود به ارائه گزارش پرداختند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.