منطقه حفاظت شده تالاب بین المللی قوری گل پاکسازی شد

به گزارش آیرال خبر، پاکسازی منطقه حفاظت شده تالاب بین المللی قوری گل با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و به همت خانه فعالین محیط زیست و توسعه پایدار، جوامع محلی حاشیه تالاب ، مسئولین استانی و شهرستانی بi مناسبت آبگیری این تالاب زیبا و بازگشت پرندگان به این منطقه انجام شد.

 عملیات پاکسازی منطقه حفاظت شده قوری گل با همکاری  اداره کل حفاظت محیط زیست استان به همت جمعی از فعالین زیست محیطی استان و شرکت داداش برادر( آیدین) با هدف نهادینه کردن فرهنگ حفاظت و حراست از طبیعت، جلب مشارکت به سوی مسائل زیست محیطی، همچنین ارتقا فرهنگ زیست محیطی در گروه های مردم نهاد و ترویج فرهنگ تفکیک زباله، انجام شد.

تالاب بین‌المللی قوری‌ گل با وسعت ۲۰۰ هکتار در ۴۰ کیلومتری جنوب‌ شرقی تبریز قرار دارد.این تالاب در ارتفاع ۱۸۹۰ متری از سطح دریا واقع شده و دارای طول و عرضی به طول چهار کیلومتر و مساحت ۱۶ کیلومتر است.

این تالاب در سال ۱۳۵۴ به‌عنوان تالاب بین‌المللی در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده و از سال ۱۳۷۳ به‌منظور حفظ گونه‌های جانوری اطراف دریاچه جز مناطق شکار ممنوع و در سال ۱۳۹۰ به منطقه حفاظت شده مدیریت ارتقا یافت.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.