دانشگاه علوم پزشکی تبریز کتب آموزشی به خط بریل چاپ کرد

دانشگاه علوم پزشکی تبریز به منظور ارتقای سلامت در بین آحاد مردم کتب و بروشورهایی به خط بریل برای بهره مندی روشندلان چاپ کرد.

به گزارش آیرال خبر، رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز چهارشنبه با اعلام این خبر، افزود: کتاب راهنمای خود مراقبتی ۱ با موضوع بیماری‌های جزئی در پنج جلد و کتاب خود مراقبتی خانواده ۲ با موضوع سکته‌های قلبی، مغزی و سرطانی در ۲ جلد با خط بریل به چاپ رسید.

توفیق علیزاده ادامه داد: هم‌چنین طی روزهای اخیر برای نخستین بار در کشور بروشورهای آموزش سلامت به خط بریل توسط مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه بروشورهای چاپ شده مناسب برای نابینایان و کم بینایان است، اظهار داشت: چهار بسته آموزشی در قالب بروشور با عناوین مدیریت استرس، اصول تغذیه سالم، دستورات مراقبت در منزل مخصوص بیماران کرونایی و فرزندآوری و جوانی جمعیت، به خط بریل چاپ شده و به همراه کتب به مراکز ۵۵ گانه نابینایان کشور ارسال شده است.

علیزاده یادآور شد: بنا بر اعلام و اظهارات روشندلان چاپ چنین بروشورها و کتا هایی برای مطالعه نابینایان و کم بینایان مورد استقبال گسترده قرار گرفته و حتی در این راستا دو درخواست دیگر برای چاپ کتاب هایی به خط بریل دریافت کرده ایم.

وی گفت: حدود ۶ سال قبل با همکاری گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی و وجود شرایط برای چاپ کتب با خط بریل، اقدام به چاپ دو کتاب در حوزه ارتقای سلامت نیز شده است که هم اکنون در دسترس مخاطبان می باشد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.