رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی از بازگرداندن مبلغ 490 میلیون ریال به حساب شهروند تبریزی خبر داد که در موقع انتقال پول به حساب سیم کش ساختمان به‌صورت اینترنتی از حساب وی برداشت غیرمجاز صورت گرفته بود.

کلیک اشتباهی که 490 میلیون ریال رقم خورد

به گزارش آیرال خبر، محسن محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرد و با بیان اینکه از حساب بانکی وی برداشت اینترنتی غیرمجاز صورت گرفته است، از این پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را داشت.

وی تصریح کرد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت قصد انتقال مبلغی به حساب سیم‌کش ساختمان را داشتم که پس از جستجوی درگاه  پرداخت اینترنتی یکی از بانک‌ها و با کلیک برروی لینک آن و وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی خود مبلغ ۴۹۰ میلیون ریال از حسابم توسط مجرمان سایبری برداشت شد.

محمودی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی پرونده اقدامات خود را آغاز کرده و متوجه شدند که قربانی برای انتقال وجه به اشتباه از طریق درگاه جعلی مشابه همان بانک اقدام کرده و بدین ترتیب مورد کلاهبرداری واقع شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارآگاهان سایبری با بررسی‌های فنی و تخصصی، موفق به شناسایی مبلغ کلاهبرداری و انتقال یافته به حساب مقصد شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

این مقام انتظامی متذکر شد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های دقیق همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان این پلیس مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک‌ها و لینک‌های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.