فرمانده فراجا از آمادگی برای صادر کردن تجهیزات پلیس کشورمان به دیگر کشورها خبر داد و گفت که برخی کشورها نیز در زمینه استفاده از تجهیزات با ایران قرارداد دارند.

به گزارش آیرال خبر، سردار حسین اشتری در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی که صبح امروز در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهارکرد: بعد از دو سال وقفه به دلیل بیماری کرونا امسال شاهد برپایی نمایشگاه ایپاس در تهران هستیم. این نمایشگاه با رشد خوبی روبه‌رو است و کارشناسان نیز این ادعای تخصصی را دارند که نمایشگاه رشد کرده است و ما هم خدا را شاکریم که پلیس ایران نسبت به سال های گذشته پیشرفت و ارتقا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پلیس طی ۴٣ سال گذشته در حال رشد بوده است. خصوصا ادعا داریم در سال های اخیر سرعت و شتاب بیشتری هم داشته‌ایم که البته نیاز هم هست. به همان اندازه که در دنیا در تجهیزات و فناوری‌ها در حال رشد است باید پلیس هم بیشتر از سایر حوزه ها رشد کند. ما معتقدیم پلیس برای امنیت مردم و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله کسانی که جرائمی را انجام می‌دهند باید چند گام جلوتر باشد.

فرمانده فراجا با بیان بیان اینکه امروز امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی همه دولت‌ها و نظام‌ها است، گفت: هر دولتی بخواهد اهداف خود را پیاده کند باید در سایه امنیت این کار را انجام دهد و در سایه امنیت است که ما می‌توانیم رشد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… داشته باشیم. اگر صنعتگران، دانشگاه‌ها، مدارس، بازار و… بخواهند رشد کنند در سایه امنیت می‌توانند به اهداف خود برسند. تمام دولت‌ها به دنبال این امنیت هستند که امروز به واسطه تلاش پلیس، نیروهای مسلح، همکاری مردم و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب دارای امنیت هستیم.

اشتری یکی از ارکان اصلی نظم و امنیت را پلیس خواند و گفت:‌ نقش پلیس نقشی موثر و اصلی است. برای استقرار این امنیت لوازمی نیاز است و مولفه هایی را لازم داریم. اگر نتوانیم این رشد و تعالی را به دست آوریم حتما در اجرای ماموریت‌های خود دچار مشکل خواهیم شد. در این حوزه و زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است که در نمایشگاه ملاحظه خواهید کرد.

فرمانده فراجا گفت: یکی از بخش‌های دیگر در هر مجموعه‌ای داشتن نیروی انسانی خوب است که امروز به لطف و عنایت الهی با افسران مجرب، حرفه‌ای و مردم‌دار با عشق به وطن و سرزمین همکار هستیم. همکاران ما در انتظامی جمهوری اسلامی ایران انگیزه‌های بالایی دارند و از نظر حرفه‌ای آموزش های لازم را دیده‌اند و نسبت به انجام وظایف خود تعهد دارند. این یکی از نیازهای اولیه ماست که با داشتن چنین نیروهایی و استفاده از تجهیزات ماموریت ها انجام می‌شود.

اعلام آمادگی برای صادرات تجهیزات پلیس ایران به سایر کشورها
اشتری اظهارکرد: امروز نیازمندی هایی را که داریم با کمک نخبگان خود در داخل کشور تهیه می‌کنیم و این برای پلیس جمهوری اسلامی ایران افتخاری است که بخش اعظمی از تجهیزاتش توسط نخبگان، صنعتگران و هنرمندان داخلی تولید شده است. امروز این آمادگی را داریم که تجهیزات خود را به بسیاری از کشور ها صادر کنیم و برخی کشور ها نیز در زمینه استفاده از این تجهیزات با ما قرارداد دارند.

وی با بیان اینکه از تجربیات کشورهای دیگر نیز استفاده کردیم گفت: دانشی که در کشورها وجود دارد متعلق به همه است و باید همه از آن استفاده کنیم. این دریچه دو طرفه‌ای بوده که باز است.

فرمانده فراجا ادامه داد: در حوزه‌های مختلف نیز روی پای خود ایستادیم و تحریم‌ها را که یک تهدیدی بود توسط مردم به فرصت تبدیل کردیم. ما امروز آماده تبادل اطلاعات با کشورهای دوست و برادر هستیم که انشالله از آن استفاده خواهیم کرد.

اشتری با بیان اینکه بهره‌گیری از تجهیزات توانسته به ماموریت‌های ما سرعت و دقت ببخشد و رضایتمندی مردم را نیز افزایش دهد، گفت: وقتی در نظرسنجی ها و افکار سنجی‌ها می نگریم، رضایتمندی از اقدامات پلیس در رتبه بالا قرار می‌گیرد که یکی از دلایل آن این تجهیزات است. امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط کشور حضور دارد و تنوع ماموریت های پلیس زیاد است و شاید هیچ سازمانی به اندازه فراجا گسترده نباشد.

وی با بیان اینکه حافظان مرز نیز با انگیزه و تجهیزات فعال هستند، گفت: در جاده‌ها، شهرها، پایانه‌ها و… نیز پلیس حضور دارد. این خدمتگزاری با تمام امکانات و ظرفیت ها انجام می‌شود و امیدواریم که روز به روز این خدمت رسانی را انجام دهیم. امروز پلیس حافظ جان و مال مردم است و این را با شهدایی که تقدیم کرد ثابت کرده است.

فرمانده فراجا افزود: شاید پلیس کمی در دنیا وجود داشته باشد که با این انواع ماموریت ها فعالیت می کند و برای امنیت مردم جان فشانی می کند. البته مردم هم قدردان هستند و این افتخار ماست. امیدواریم با برگزاری نمایشگاه امروز تعامل بیشتری با نخبگان و صنعتگران داشته باشیم و بیشتر در خدمت مردم باشیم. همچنین امیدوارم که در آینده به مطلوب نزدیک تر شده باشیم.

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.