آیرال خبر،استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خستگی ناپذیر بودن دولت سیزدهم در مسیر خدمت به مردم گفت: این دولت مردمی فرصت‌های از دست رفته در دولت‌های قبلی را جبران می‌کند.

عابدین خرّم، در آغاز عملیات اجرایی سه طرح عمرانی و ورزشی در ورزقان، افزود: فرصت‌هایی در دولت‌های قبلی بوده که قبلاً باید استفاده می‌شد که نشده و مربوط ۲۰-۱۰ سال گذشته است، اما دولت سیزدهم خود را موظف به جبران این عقب ماندگی‌ها در یک بازه زمانی مشخص می‌داند.

وی بیان کرد: در همین هفت ماه گذشته، اقداماتی که برای توسعه، عمران و آبادانی شهرستان ورزقان شده قابل توجه بوده، به گونه‌ای که تنها برای آسفالت و بهسازی راه ۵۰ روستا ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دشه است.

وی اضافه کرد: توسعه ورزقان باید با یک توازن و تعادل و با لحاظ همه شاخص‌ها انجام شود تا آورده‌ای از نظام برای مردم منطقه داشته باشد و چهره شهرستان تغییر کند خوشبختانه این اراده هم در دولت و هم در مجموعه مس وجود دارد.

خرّم، افزود: ما ۱۴ عنوان مصوبه سفر استانی ریاست جمهوری را مشخصاً برای ورزقان داشتیم که توسط معاون اول رییس جمهور به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ شده و همه آن‌ها حداکثر باید تا ۲ سال دیگر خاتمه یابند.

وی یادآوری کرد: قطعه اول بزرگراه خواجه – ورزقان تا ۲ هفته دیگر تمام می‌شود و پل موجود تقاطع آن با جاده خواجه – اهر نیز تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: امتداد بزرگراه خواجه ـ ورزقان به مرز نوردوز نیز کریدور بسیار مهمی برای کشور و منطقه است که انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سد حاجیلر چای امروز ۳۰ میلیون مترمکعب آب دارد، اما با اقدامات انجام شده حجم آب آن به ۶۲ میلیون افزایش می‌یابد و این مهم با حل مشکل جاده واقع در محدوده سد محقق می‌شود تا به این ترتیب مشکل آب در کل شهرستان برطرف شود.

خرّم اظهار کرد: سه هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار در ۲ سال آینده برای شهرستان ورزقان از سفر ریاست جمهوری مصوب شده است.

وی افزود: ساختار جدید مجموعه مس سونگون و تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان نیز ابلاغ شده و این استقلال باید به گونه‌ای انجام شود که در آینده هیچ مشکلی پیش نیاید.

استاندار آذربایجان شرقی، ادامه داد: در ۲۵ سال گذشته نه تنها توسعه‌ای در معدن مس سونگون اتفاق نیفتاد بلکه فقط کنسانتره آن استخراج و به خارج از استان انتقال یافته که در سایه اقدامات انجام شده، از این به بعد تغلیظ مس در اینجا انجام و کاتد نیز تولید می‌شود.

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.