ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش آیرال مرد شماره یک شطرنج جهان در مسابقات شطرنج مقابل ناکامورا شکست خورد. مگنوس کارلسن به دلیل لغزش چشمگیر موس خود در آخرین تورنمنتش به عنوان قهرمان جهان، در فینال تور قهرمانان شطرنج (Chessable Masters ۲۰۲۳) مقابل ناکامورا شکست خورد. پس از تساوی ناکامورا و کارلسن در دو بازی اول، این دو شطرنج‌باز در مسابقه آرماگدون روبه‌روی هم قرار گرفتند. پس از یک رقابت فشرده، مسابقه در حالی به ثانیه‌های پایانی خود نزدیک می‌شد که فاصله بسیار کمی بین دو شطرنجباز بود. در یک لحظه مگنوس کارلسن بدشانسی آورد؛ چرا که موسش لیز خورد و وزیر خود را جلوی شاه ناکامورا گذاشت و او هم وزیر کارلسن را زد و پیروز بازی شد.

با بهترین مربی دنیا هم مدال المپیک نمی‌گیریم

دبیر کل فدراسیون والیبال معتقد است ظرفیت فعلی تیم ملی والیبال ایران با مدال المپیک فاصله دارد و اگر مربی خارجی هم هدایت تیم ایران را بر عهده بگیرد اکنون در کسب مدال المپیک ناکام خواهد شد.

آزمون همچنان روی نوار گلزنی

بایرن‌مونیخ در هفته بیست‌وهفتم بوندسلیگا به مصاف فرایبورگ رفت و با یک گل به پیروزی دست پیدا کرد تا انتقام شکست برابر این تیم در جام حذفی را بگیرد. لورکوزن هم در ادامه درخشش سردار آزمون برابر اینتراخت فرانکفورت به پیروزی دست یافت.

صعود تیم ملی زنان ایران به دور دوم انتخابی المپیک

تیم ملی فوتبال زنان ایران با یک برد و یک تساوی مقابل میانمار به مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کرد. تیم ملی فوتبال زنان ایران در دومین دیدار خود از انتخابی المپیک ۲۰۲۴ امروز (شنبه) به مصاف میانمار رفت و به تساوی یک بر یک رسید. به این ترتیب ایران با پیروزی در بازی اول مقابل میانمار و تساوی در بازی دوم به مرحله دوم انتخابی المپیک صعود کرد. هر دو بازی در میانمار برگزار شد

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.