محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری کارکرده با عمر کمتر از پنج سال را به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش آیرال ، هیأت وزیران در جلسه ۲۰ اردیبهشت ماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و کشور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در احرای بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور و بند (ت) ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور با واردات اتوبوس های کارکرده موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه و به منظور توسعه حملو نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارایه خدمات بهینه به زائران و مسافران اربعین حسینی، به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می شود با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به ثبت سفارش واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و تایید تامین قطعات، وجود شبکه خدمات پس از فروش و معاینه فنی توسط وزارت صمت بر اساس استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو اقدام نماید.

همچنین وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) مجاز است به منظور ایجاد انگیزه و تسریع در فرآیند واردات از محل منابع داخلی خود در قالب وجوه اداره شده موضوع بند (ت) ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵ یارانه سود و تسهیلات بانکی را پرداخت نماید.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.