جوابیه مرکز فرهنگی سلجوق به تخریب و تحدید سایت آذریها

تبریز / نازیلا جوادپور
امروز ۲۹ تیر ۱۴۰۲ باخبر شدیم که سایت آذریهای بی خبر از هویت با تعرض و تهدید کلامی تند به هویت آشکار موسسه فرهنگی بین المللی سلجوق و تابلو و بولد کردن مقاله ی یکی از اساتید گرانقدر مرکز سلجوق که مختص به شماره ۳ با عنوان ویژه نامه ” جهانبینی، کارهای علمی و زندگی پرمخاطره پروفسور دکتر محمدتقی کیریشچی (زهتابی)؛ نگاشه شده است را مورد تخریب و آشوب و تهدید اشکارانه در سطح جامعه فرهنگی و اجتماعی قرار داده اند.
موسسه فرهنگی سلجوق، بعنوان وارث انتشارات «هدف از قلم»، «انجمن احسان فرهنگی صداقت» و فصلنامه «صداقت» که از سال ۱۳۹۱ تا حال فعالیت های فرهنگی خویش را در راستای اهداف ملی و اسلامی به مرکزیت تبریز، آذربایجان و ایران در جهان اسلام و اوراسیا شروع و به همین خاطر فعالیت های فرهنگی و اسلامی خویش را در زمینه احیای مجدد هویت تُرک و تُرکیت به طور رسمی در آذربایجان و ایران و روابط صمیمانه و برادرانه با تمام همسایه ها و بالاخص جهان تُرک را چهارچوب فعالیتی خود قلمداد نموده و در بستر حقوقی پیش میبرد.
هرگونه تعرض و تهدید چه به صورت کلامی یا نوشتاری که توسط همین کانال ها و سایت ها صورت پذیرفته خارج از عرف فرهنگی جامعه است و قابل بخشودگی از طرف محررین موسسه و فعالین مدنی آذربایحان نمی باشد.

سایت آذریهای بی خبر از هویت و امثال اینچنین سایت های مخرب و اراذل اوباش های به ظاهر متمدن مخاطب مستقیم مرکز بین‌المللی سلجوق نمی باشند تا به اکنون هیچ ارزشی نداده و نخواهد داد. ما در راه خود دارای راسخ ملی و محقین احیای هویت تاریخی و ملی در کشور عزیزمان ایران می باشیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای می فرمایند:

– در ایران اسلامی فارس همچون ترک و ترک همانند فارس همگی ایرانی هستند، همگی مسلمان هستند و با یکدیگر برادرند.(روزنامه همشهری-22/07/1391، صحفه 13، آبان 1379)
– هر روایتی از تاریخ ایران بدون آذربایجان ناقص است. (29 بهمن 1401)

بنابراین موسسه سلجوق نیز در این راستا، فعالیت فرهنگی و اجتماعی و بین المللی خود را با اراده و ایمان راسخ ادامه می دهد.
فرهنگ و ادب ترکی، مثل زبان و ادب فارسی برای هر ایرانی عزیز و جزه لاینفک فرهنگی و تمدنی آن است و این دو زبان گویای تمدنی آذربایجان و خراسان بعنوان یک واحد کل بنام ایران زمین است. این اصل باید مورد پذیرش جامعه اسلامی ایران باشد. زبان فارسی و ترکی در تمدن اسلامی ایران مکمل هم و جزه لاینفک تمدنی آن است. هر کسی در این جامعه اسلامی ایران، تُرکی را بر علیه فارسی و فارسی را بر علیه تُرکی سواستعمال کرده و دشمن تراشی کند حتمن و مطلقا از وحدت و یکپارچگی ایران اسلامی بیزار است!
در آخر نیز عرضی بر حضور مسئولین محترم استانی و کشوری داشتیم؛ خواهشا صدای بریده شده ما فعالین اجتماعی و فرهنگیان آذربایجان را یک بار هم شده بشنوید: آری… مجموعه و گروهای تاثیرگذار در سطوح مختلف نظام اسلامی هستند که برای ایزوله و سردرگمی و تحکیم به وضعیت از اینجا رانده و از آنجا مانده ی هویت طلبان ترکی خواه به کارهایی دست می زنند که دل هر آدمی را به درد می آورد. بعنوان مثال فعالین اجتماعی و فرهنگی و هویتی و زبان و ادب ترکی را در معرض تحدید امنیتی قرار داده و با عناوین مختلف تحدید و از روند عادی خارج … و بعد به اتهامات واهی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بدر کنند و متاسفانه تا حال نمونه های زیادی برای این روند غیرانسانی در این جامعه شاهد بودیم.
خواهش ما رسیدگی مستقیم رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر رئیسی، وزیر محترم جناب آقای دکتر محمدمهدی اسماعیلی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، استاندار محترم استان آذربایجان شرقی سردار خرم و دیگر سازمانها و مدیران مربوطه دیگر پاسخگو به تهدیدات باشند.

با تشکر موسسه فرهنگی بین المللی سلجوق
تبریز / نازیلا جوادپور

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.