:نامه سرگشاده اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی :

بسم الله الرحمن الرحیم
از: دانشجویان خط امام و ولایت در اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
به: نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم و رحمه الله؛
«وَ إِنَّ عَمَلَكَ لَیْسَ لَكَ بِطُعْمَةٍ وَ لَكِنَّهُ فِی عُنُقِكَ أَمَانَه»
[همانا پست و مسئولیت، برای تو وسیله آب و نان نیست بلکه امانتی در گردن تو است.]
-بخشی از نامه حضرت امیرالمومنین امام علی «ع» به اشعث بن غیث

آقایان نماینده مجلس؛
بدون هیچ مقدمه‌ای به اختصار نامه‌ای برای شما عزیزان از باب دلسوزی و آن وظیفه اجتماعی‌مان، برای شما به رشته تحریر در می‌آوریم تا صدای موذن گونه‌مان به گوش شما بزرگواران برسد بلکه تجدید نظری در گفته ها و رفتار های خود داشته باشید و با دیدی کلان از نگاه مردم مظلوم و همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران، نظرات و دیدگاه های خود را در مجلس بیان کنید زیرا همین امر باعث می‌شود مشکلات مردم، درد و رنج مردم در صحن مقدس مجلس شورای اسلامی مطرح گردد تا قوانینی نوشته شود که از مشکلات مردم و جامعه کاهش دهد تا مردم با امید بیشتری به زندگی های خود ادامه دهند.

اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان طی رصدی که از اتفاقات چند ماه اخیر مجلس شورای اسلامی داشته است، شاهد برخی از رفتار ها و تصمیم گیری های ناشایست بوده و برخی از همین تصمیمات باعث نشان دادن جو زدگی مجلس محترم شورای اسلامی شده است؛ این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای «مدظله العالی» در دیدار های اخیر با نمایندگان مجلس درخصوص پرهیز از جو زدگی و تصمیم گیری های سریع بیاناتی فرمودند.

مسئله اول:
جبهه گیری نمایندگان محترم مجلس درخصوص ابلاغیه‌ی معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی وزارت کشور؛
خبر ها و تحلیل های سیاستمداران و اهل فن نشان می‌دهد که نامه و ابلاغیه معاون محترم وزارت کشور چندان به مذاق خیلی از نمایندگان محترم کشور خوش نیامد و موجب ناراحتی‌شان گردیده است.
برخورد لازم میدانیم که توصیه مقام معظم رهبری را در خصوص عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات استانی و شهرستانی که در بند هفتم ابلاغیه معاون محترم وزیر کشور آمده است را بار دیگر به نمایندگان محترم کشور گوش زد کنیم که ایشان ضمن پرهیز اکید از دخالت در انتصابات دولتی فرمودند :
شما وقتی که در رابطه با فلان مدیرکل، در رابطه با فلان فرماندار و حتی راجع به استاندار، که به آن وزیر مربوط پیشنهاد می‌کنید یا احیاناً مثلاً خدایی ناکرده فشار وارد می‌کنید این موجب می‌شود که اگر چنانچه آن مأمور بد عمل کرد، آدم نداند یقه‌ چه کسی را باید گرفت؟!
نه مردم بدانند، نه دستگاه قضایی بداند که یقه‌ آن وزیر را باید گرفت که چرا این را گذاشتید؟!
یا یقه‌ این نماینده را باید گرفت که چرا فشار آورده‌است ؟!
یکی از مسائل مهم قانون اساسی همین مسئله‌ تفکیک قوا است.
یعنی شما بگذارید او کار خودش را بکند، شما کار خودتان را بکنید، البته من همیشه توصیه‌ام به دولتی‌ها هم این بوده که از نظرات نمایندگان استفاده کنند.

آقایان نماینده جملات فوق الذکر، یکی از ۱۱ توصیه حضرت آقا به شما عزیزان است که در یکی از بند های این نامه آمده و شما را به صورت کل ناراحت نموده است.
یک نامه و ابلاغ توصیه فرماندهی معظم کل قوا به معاونان خدوم سیاسی استانداری ها چقدر می‌تواند برای شما ناراحت کننده باشد؟!
در انتصابات چقدر دخیل هستید که موظف کردن معاونین سیاسی استانداری ها، در خصوص اجتناب از سفارشات نماینده در رابطه با به کارگیری نیرو های سفارش شده، شما را ناراحت کرده است؟!

نمایندگان محترم مجلس؛
طبق بیانات و توصیه های ارزشمند مقام معظم رهبری خطاب به خود شما در خصوص تفکیک قوا و فعالیت های دولت و مجلس در بنده ۴ ابلاغیه مذکور؛ چه دلیلی دارد شما را ناراحت و سرخورده کند؟!
اساس کار دولت و مجلس تعامل است نه اعمال قدرت بر روی دولت!
شما باید بدانید که وظیفه شما نوشتن قانون، تسهیل در زندگی مردم، رای اعتماد و عدم رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت ها است نه دخالت در عزل و نصب یا تغییر در ابلاغیه های دولتی خطاب به زیر‌مجموعه‌شان است.

رفتار و گفتار شما در خصوص این مسئله به قشر دانشجوی مطالبه گر نشان می‌دهد که عملاً توصیه های مقام معظم رهبری را درک نکرده‌اید و به آن عمل نمی‌کنید.
رهبری که از شما نمایندگان در هر جلسه ای دفاع می‌کند و نام مجلس انقلابی را بر روی شما گذاشته است.

مسئله دوم:
تنظیم لایحه عفاف و حجاب که توسط دولت محترم نوشته و به دست مجلس جهت تصویب آن رسیده؛

نمایندگان محترم مجلس، امروز فرصتی است که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ثابت کنند که موافق حجاب یا مخالف حجاب هستند؟!
یک بار برای همیشه باید مسئله مهم عفاف و حجاب که

برای آن خون جوانانی همچون شهید عزیز شهید الداغی و سایر شهیدان عزیزی که در فتنه ۱۴۰۱ شهید شدند و چه بانوان محجبه ای که حجاب را به اجبار افرادی سودجو و بازی خورده دست دشمن از سرشان انداختند؛ مشخص گردد.
برنامه ها و ایده هایی همچون؛ پرداخت جریمه توسط فرد بی‌حجاب، ارائه ندادن خدمات عمومی و دولتی به افراد بی‌حجاب، برخورد با افراد خاطی توسط هوش مصنوعی و سایر بندهایی که می‌تواند در این لایحه گنجانده شود و مورد تایید و تصویب نمایندگان شود بایستی هرچه زودتر تصویب شود.
جناب آقای دکتر قالیباف و نمایندگان محترم مجلس یازدهم، طولانی تر کردن تصویب طرح عفاف و حجاب به دلیل مصلحت اندیشی برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای انتخابات پیش رو کار پسندیده ای نیست.

مجلس شورای اسلامی، از نظرات نخبگانی دانشجویان برای این امر استفاده نماید.
امروزه تشکل های دانشجویی در بطن و بدنه جامعه هستند و بیشتر از مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس در حوزه های مختلف علی الخصوص فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند.
لذا از شما و سایر نمایندگان محترم مجلس خواهشمندیم با توجه به در نظر گرفتن همه نظرات درخصوص لایحه مذکور، قانون محکم و قاطعی را به تصویب برسانید زیرا در غیر این صورت و طولانی شدن تصویب این لایحه ما به شما هشدار خواهیم داد که شاهد این خواهیم بود که وضع حجاب نامطلوب تر از دیروز خواهد شد.

مسئله سوم:
ورود خودرو های کارکرده به داخل کشور به جهت کاهش قیمت خودرو ؛

نمایندگان محترم مجلس؛ پیش تر اتحادیه مجمع اسلامی طی مصاحبه ای با خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با مسئله خودرو اذهان نمود که مسئله کاهش قیمت خودرو به دور لابی گری های سیاسی قابل حل است.
ورود خودروهای کارکرده توسط دولت به داخل کشور طرح خوب و مفیدی است و می‌تواند روند صعودی قیمت های خودرو را بشکند هرچند تا به امروز شاهد کاهش قیمت خودرو بوده‌ایم اما باز هم قیمت خودرو گران است.
نمایندگان محترم باید در خصوص زمینه خودرو و واردات خودرو های کارکرده به کشور، از دولت محترم مطالبه گری کنند.
به استناد اخبار منتشر شده در خصوص واردات خودرو، دولت برای ترخیص ماشین ها از گمرک درصد های بسیار زیادی را بر روی ماشین ها برای ورود به کشور معین کرده است؛ اگر دولت و شرکت های تولید کننده خودرو که قرار است فروشنده این خودرو ها باشند در نظر دارند مسئله کاهش خودرو به ثمر نرسد و شاهد روند کاهشی قیمت خودرو ها نباشیم که بحث دیگری است، اما اگر دولت عزمی راسخ برای برطرف کردن این بحران را دارد با استفاده از نظرات نخبگانی به دور از لابی‌گری ها و اعمال نفوذ کلامی و قدرت برخی از دستان پشت پرده قیمت خودرو ها را مدیریت و کاهش دهد.

این نامه و این چند خط وظیفه‌ای بود که باید توسط قشر دانشجو خطاب به شما بزرگواران نوشته میشد تا تلنگری برای تصمیمات حال و آتی شما باشد؛ به فرموده حضرت آقا این مجلس، مجلس انقلابی است، برخی از افعال و رفتار این مجلس به دور از شأن و شخصیت مجلس انقلابی است؛ فلذا اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان ضمن خداقوت و آرزوی توفیقات روزافزون برای شما منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه ارائه پیشنهادات و مشاوره در کلیه زمینه ها است و همراه شما ذیل سایه لطف و عنایت الهی و توجهات حضرت ولی­عصر(عج) و رهنمود های مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای «مدظله العالی» برای ایران قوی تلاش خواهد کرد.

وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.