آیرال:
🔴صدا و سیما وجود برخی از سیاسون و مجریان را عنصر نامطلوب تشخیص می دهد

🔹دکتر بیگی: امروز صدا و سیما در رابطه با جامعیتی که در قانون اساسی برای آن وصف کرده و حضرت امام خمینی (ره) نیز از آن به عنوان یک دانشگاه یاد کرده است به دور می‌بینیم.

🔹صدا و سیما یک سازمان عریض و طویل با جمعیت قابل توجه و بودجه بسیار بالا است که قابلیت اثرگذاری و رویارویی آن با شبکه‌های معاند خارجی را که شاید با یک صدم این بودجه دارند، اداره می‌شوند دارا نیست.

🔹صدا و سیما که عملاً می‌بایست قاب مردم بوده باشد، نیست بلکه قاب گروه خاصی است و اینک هم مسئولان صدا و سیما خودشان این مطلب را اذعان می‌کنند که ما برای گروه خاص در حال تولید برنامه هستیم.

اثرگذاری موضوعات فرهنگی رسانه‌های دیگر به مراتب بیشتر از اثراگذری صدا و سیما خود را نشان می‌دهد و عملاً صدا و سیما با میدان انحصاری که به آن سپرده شده است آن اثرگذاری را ندارد.

🔹این سازمان از هر کجایی که مدیریت می‌شود نتیجه‌ی مدیریتشان نتیجه قابل اعتنایی نیست و عملاً مرجعیت صدا و سیما را در تدارک افکار عمومی، روشنگری و مجهز کردن آن‌ها در رویارویی با شبکه‌های معاند به حداقل رسانده‌اند.

🔹کسانی که صاحب یک پایگاه اجتماعی شده‌اند و بعد هم صدا و سیما تلاش کرده آن‌ها را حذف کند، در مقابل ما هم کسانی داریم که باز از صدا و سیما به یک پشتوانه اجتماعی دست پیدا کردند ولی صدا و سیما نتوانست این افراد را حفظ و نگهداری کند و عملاً آن‌ها به ضد این سازمان تبدیل شدند.

🔹پنج ماه پیش در مناظره‌ای که من در صدا و سیما با آقای قربان‌زاده داشتم سبب شد که آقای قربان‌زاده به عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مقابل سؤالاتی که من از وی درمورد مولدسازی مطرح می‌کردم طاقت نیارود و جلسه‌ی مناظره را ترک کند.

🔹عجیب‌تر از ترک‌ایشان حذف مجری برنامه بود؛ یعنی صدا و سیما به تصور اینکه مجری برنامه تعمداً و سازمان یافته چنین صحنه‌ای را پدید آورده سبب شد که مجری آن برنامه که در واقع برنامه‌ای علمی، فنی و تخصصی بود را حذف کند و این سزاوار نبود.

🔹هر دو جریان علیه نفر و گروه سومی در حال صحبت کردن هستند، گروهی که امکان حضور به آن داده نشده و در پایان مناظره نیز به پیروزی اصلاح طلب که با ظاهر منتقد وارد شده بود ختم می‌شود.

🔹من چند بار از سازمان صدا و سیما خواستم که اگر بنای روشنگری دارند به آن جریان سوم اجازه بدهند که آن نیز در یک برنامه حاضر شود و از خود دفاع کند و در این خصوص چند بار نیز تذکر داده‌ام.

🔹حتماً از سوی شورای امنیت ملی و نهاد‌های امنیتی به رسانه‌ها و خبرگزاری‌های ما یک‌سری خطوط قرمز ابلاغ می‌شود و صدا و سیما نیز از این مسأله مستثنی نیست ولی این نمی‌تواند باعث شود که این سازمان مرجعیت خود را از دست بدهد و آن‌هایی که دارند در بیرون از مرز‌های کشور برای این کشور نقشه می‌کشند و دسیسه می‌چینند مرجعیت پیدا کنند.

🔹صدا و سیما وجود برخی آدم‌ها را عنصر نامطلوب تشخیص می‌دهد ولی ما اخیراً دیده‌ایم که حتی کسانی که در جریان سال ۸۸ سابقه‌ی زندان و دستگیری داشتند به آن‌ها اجازه داده شد که بیایند و صحبت کنند و این مسأله خوبی است؛ ولی آنچه مورد نقد ماست که چرا این وسعت نظر در مورد
جریان سوم دیده نمی‌شود؟!

خانه

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.