آیرال خبر،سی و پنجمین مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله محمدعلی قاضی طباطبائی روز یکشنبه در محل آرامگاه آن شهید واقع در مسجد مقبره بازار بزرگ تبریز برگزار شد.

به گزارشآیرال خبر، در این مراسم آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، اسماعیل جبارزاده استاندار، اقشار مختلف مردم مومن و ولایت مدار تبریز و جمعی از خانواده های شهدا و علما و روحانیان حضور داشتند.

یکی از واعظان تبریز در این مراسم با اعلام اینکه شخصیت شهید قاضی طباطبائی به گونه ای بود که از وی به عنوان خمینی آذربایجان نام برده می شد، گفت: شهید قاضی طباطبایی در کل عمرش برای تعالی آموزه‌های دینی و تثبیت انقلاب تلاش کرد.

حجت الاسلام رسول برگی با اشاره به اینکه آیت الله شهید قاضی کسی بود که در سال 1342 مانع از حضور هیات‌های حسینی در باشگاه افسران تبریز برای دعای شاه ملعون شد، اظهار کرد: اخلاق مداری و ولایت مداری از ویژگی‌های بارز شخصیت فردی و اجتماعی آیت الله قاضی طباطبایی بود و از دست دادن چنین شخصیتی هرچند برای کشور ضایعه ای بس عظیم بود اما خون این شهید نیز بیدار کننده بود.

بر اساس این گزارش؛ سید محمدعلی قاضی طباطبائی یکی از روحانیون برجسته و مبارز آذربایجان در زمان رژیم طاغوت بود و بارها توسط ساواک دستگیر و به شهرهای تهران، ری و زنجان تبعید شد و وی اولین امام جمعه تبریز پس از انقلاب اسلامی بود که در 10 آبان سال 1358 توسط منافقان کوردل به ضرب گلوله به شهادت رسید.

سیاسی 94/8/10

کدخبر110228

خبرنگار: 125
انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.