به گزارش “آیرال خبر” نبرد آبی های پایتخت با قرمزهای تبریز همیشه پرحاشیه و دلچسب بوده است. بازی تراکتور – استقلال که به الکلاسیکوی فوتبال ایران مشهور است، این هفته هم باتوجه به حواشی متعدد پیرامون دو تیم قطعا دستخوش حاشیه های فراوان خواهد بود.

تراکتورسازی
تیم قرمزپوش میدان این روزها اصلا حال و روز خوشی را سپری نمی کند. شاگردان گل محمدی علیرغم کسب نتایج نه چندان مطلوب در نیم فصل اول که باتوجه به محرومیت اعمال شده و عدم امکان جذب بازیکن، قابل پیش بینی بود، مورد حمایت تی تی ها قرار گرفتند ولی با شروع نیم فصل دوم و سربازهای اضافه شده، تیم تحت امر گل محمدی با شکست مقابل تیم بحران زده استقلال خوزستان از دور رقابت های جام حذفی کنار رفت تا راحت ترین راه ممکن برای کسب سهمیه آسیا را هم از دست داده باشد و هواداران وفادار و فوتبال فهم این تیم را کاملا نومید کند چراکه به احتمال قوی فصل بدون جام برای پرشورها به پایان خواهد رسید. به نظر می رسد باخت به پرسپولیس که با ارائه نمایشی ضعیف همراه بود و مصاحبه ساختارشکن یحیی پس از اتمام بازی صبر فوتبال دوستان تبریزی را لبریز کرده است.
البته مدیریت تراکتورسازی هم پس از باخت به پرسپولیس، سعی کرد با جریمه یحیی گل محمدی همسوی هواداران قرار گیرد و علاوه بر زدن تلنگری جدی به گل محمدی، اولتیماتومی هم به این مربی داده باشد. جریمه ای که به مذاق گل محمدی خوش نیامده و خبرها در تبریز حاکی از آن است که وی حتی در صورت برد مقابل استقلال هم استعفا خواهد داد. و همین عاملی شده تا نام های جایگزین گل محمدی هم یک به یک مطرح شود! باید دید در پایان بازی روز جمعه وضعیت تیم محبوب دیار ستارخان چگونه خواهد بود؟
البته در این میان، نقش مدیریت باشگاه در ناکامی های اخیر مغفول مانده و به نظر می رسد که سردار آجرلو با فرار رو به جلو می خواهد همه ی کاسه کوزه ها را سر سرمربی تیمش بشکند و خود را تبرئه کند!
برای بازی فردا دیداری پرتماشاگر پیش بینی می شود. دیداری که می تواند گل محمدی را از تراکتور پیاده کند و یا او را برای یکی دو هفته از حاشیه ها دور سازد.
فردا حساس ترین دیدار برای گل محمدی ست تا به نوعی توانایی های خودش را به اثبات رسانده و اعاده حیثیت کند.

استقلال
آبی های پایتخت اگرچه فصل را بسیار بد آغاز کردند اما پس از تعویض سرمربی و روی کار آمدن شفر آلمانی، این روز ها در اوج آمادگی به سر می برند. استقلال که در سال های اخیر مقابل تراکتورسازی ناکام مطلق بوده و فصل قبل برابر تیم قلعه نویی حتی دبل شد، در بازی روز جمعه امیدوار است بتواند انتقام فصل قبل را خیلی زود از تراکتورسازی بگیرد و با برد سرخ پوشان در تبریز این تیم را دبل کند. آبی ها سه بازی آخر خود را با نتایج قاطع و پرگل پیروز شده اند و حتی گلی نیز دریافت نکرده اند.

هر چند بازی های استقلال – تراکتورسازی به خودی خود همیشه پرحاشیه بوده است، اما به نظر می رسد با توجه به بازی قبلی تراکتور مقابل دیگر تیم سرخابی یعنی پرسپولیس که حواشی بسیار زیاد و البته تلخی را در پی داشت، این بازی نیز دستخوش اتفاقات بازی قبل قرار بگیرد و روز پرحاشیه ای روی سکوهای یادگار امام (ره) که هم از نتایج تیم خودی ناراضی اند و هم از اتفاقات بازی قبل عصبانی، شکل بگیرد. مساله ای که نگرانی استقلالی ها را هم در پی داشته و افتخاری مدیرعامل استقلال هم در بیانیه ای که جدیدا منتشر کرد نسبت به آن واکنش نشان داد.
با این حال باید منتظر ماند و دید سرانجام جذاب ترین بازی این هفته لیگ برتر به کجا خواهد رسید؟
آیا زهردارترین خط حمله ی چند هفته ی اخیر می تواند دروازه ی ضعیف ترین خط دفاع و دروازه ی چند فصل اخیر تراکتور را باز کند یا نه؟ حضور سجاد شهباز زاده هم می تواند به جذابیت های این دیدار اضافه کند
بازی دو تیم تراکتورسازی و استقلال، فردا (جمعه 15 دی ماه) از ساعت 14:30 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.