حمیدی

آیرال خبر- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: تعداد کودکان کار در تبریز بسیار محدود و شناسایی شده است که تلاش داریم با برنامه ریزی مدون این کودکان را نیز به سر کلاس‌های درس برگردانیم.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام احمد حمیدی صبح امروز در نشست کارگروه آسیب‌های اجتماعی کلانشهرها که به میزبانی معاونت فرهنگی اجتماعی و اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته اند مردم تبریز در امور مختلف پیشرو باشند که در راستای اجرای منویات رهبری موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تبریز شهری با قدمت چهار هزار ساله است که از همان بدو به صورت تبریز شهر بوده و مدنیت داشته است؛ به بیانی مثل خیلی شهرهای دیگر نبوده که در ابتدا روستاهای کوچکی باشند و به مرور زمان به شهر تبدیل شده اند.

حجت الاسلام حمیدی یکی از وظیفه‌های شهرداری ها را ارتقا نشاط اجتماعی عنوان کرده و گفت: امام باقر (ع) در این خصوص می فرماید: «هر کس مؤمنی را شاد کند، مرا شاد کرده و هر کس مرا شاد کند، خدای را خشنود ساخته است».

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به پیشگامی تبریز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: تبریز شهری بدون معتاد متجاهر است که در این خصوص با مدیریت هماهنگ، مرکز ماده ۱۶ را راه اندازی کرده‌ایم که با ظرفیت نهادهای مختلف فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: برنامه منظمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد به مواد مخدر طراحی شده که این مورد نیز اقدامی ارزشمند است.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به جایگاه تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع، اظهار داشت: تبریز شهر علما و عرفا است. شهر شهدای محراب و سرداران دفاع مقدس که سالروز شهادت شهید باکری را نیز گرامی می داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز به پیشرو بودن تبریز در علم و تمدن سازی اشاره کرده و افزود: در تمدن اسلامی ادبا و بزرگان تبریز جایگاه ویژه‌ای داشته اند. در سفرنامه ابن بطوطه که به همت دکتر محمدعلی موحد جمع آوری شده استنقل می شود هفت هزار دانشجوی خارجی دردانشگاه ربع رشیدی مشغول تحصیل بوده اند.

وی با اشاره به ارائه طرح جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط شهرداری تبریز، خاطرنشان کرد: در ابتدا باید بی نظمی‌های اجتماعی را شناخته و علل آن را بدانیم و سپس برای پیشگیری و درمان آن تلاش کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.