آیرال خبر ،معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از رصد تمامی تحرکات انتخاباتی شهرستان های استان خبر داد.

 

به گزارش آیرال خبر ، سعید شبستری خیابانی در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود که امیدواریم با تلاش تمامی دست اندرکاران همچون فرمانداران، بخشداران، نیروهای انتظامی و امنیتی، انتخاباتی سالم و مورد انتظار رهبری در کشور و استان برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه اصول هشت گانه انتخابات باید سرلوحه تمامی اقشار داخلی در این حوزه قرار گیرد ادامه داد: قانون گرایی، امانتداری، پاسخگویی، هماهنگی و همدلی، مردم سالاری دینی، رقابت انتخاباتی در چارچوب نظام، اصل توجه به منافع ملی و امنیتی و اصل احترام به انتخاب مردم، اصول هشت گانه انتخابات هستند.

 

وی با اشاره به مهم ترین عملکرد ستاد انتخابات استان در ماه های گذشته ادامه داد: آمار و اطلاعات لازم در جهت برگزاری بهتر انتخابات جمع آوری شده و به وزارت کشور ارسال و تمامی دستورالعمل، قانون و آیین نامه های ابلاغی وزارت کشور به فرمانداران و بخشداران ارسال شده است.

 

شبستری از تشکیل کمیته های مالی و پشتیبانی، کمیته فناوری و اطلاعات، کمیته امنیتی و انتظامی، کمیته امور حقوقی،  کمیته حراست و استعلامات کمیته اطلاع رسانی و همچنین تعیین مسئولان اجرایی انتخابات استان و همچنین مسئول آموزش خبر داد.

 

وی با بیان اینکه تمامی تحرکات انتخاباتی در تمامی شهرستان های استان رصد می شود عنوان کرد: تاکنون بیش از 900 خبر از کانال های مختلف به وزارت کشور ارسال شده است که از نظر تعداد اخبار ارسالی انتخابات به وزارت کشور، رتبه دوم کشوری را به دست آورده ایم.

 

به گفته وی اصل بی طرفی در انتخابات یکی از مهم ترین اولویت های ستاد انتخابات استان است که به صورت مستمر به دست اندرکاران و مسئولان گوشزد می شود.

 

شبستری از برگزاری همایشی به میزبانی آذربایجان شرقی  با شرکت فرمانداران، بخشداران و دبیران ستادهای انتخاباتی سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خبر داد که هدف آن، آموزش مجریان انتخاباتی استان های شمالغرب کشور است.

سیاسی : 1394/07/06

کدخبر110113

خبرنگار: 1171

انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.