آیرال خبر ، مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری کشور گفت: گردشگری در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار بسیار اهمیت دارد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، جلال تاجیک در همایش معرفی منطقه نمونه گردشگری جزیره اسلامی (شانلی) افزود: توسعه گردشگری علاوه بر اینکه می تواند در رونق اقتصادی تاثیر گذار باشد در کاهش آسیب های اجتماعی نیز تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام گرفته در حوزه گردشگری کشورهای مختلف این نتیجه به دست آمده است که کشورهای پیشرو در عرصه گردشگری اقتصاد و صنعت پایدار و سالمی دارند و بر این اساس و برای پیشرفت کشور باید به توسعه گردشگری توجه ویژه ای داشته باشیم.

تاجیک همچنین گفت: با ورود هر گردشگر به کشور 5 شغل به صورت مستقیم ایجاد می شود پس می توان گفت بین گردشگری و ایجاد اشتغال ارتباط مستقیم وجود دارد.

مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری کشور با اشاره به تعداد مناطق نمونه گردشگری در کشور خاطر نشان کرد: در دولت نهم و دهم یک هزار و 168 منطقه نمونه گردشگری در کشور مجوز فعالیت گرفتند که این آماری نجومی و غیر واقعی است ، چرا که بسیاری از مجوز ها بر اساس سفارش های نادرست صادر شده است ولی در این دولت با ارزیابی مناطق نمونه گردشگری، مجوز بسیاری از آن ها باطل خواهد شد و به یک آمار واقعی در این حوزه خواهیم رسید.

وی ادامه داد : برای تامین زیر ساخت های مورد نیاز ایجاد مناطق نمونه گردشگری 300  میلیارد ریال هزینه شده است و ساماندهی بسترهای زیرساختی مناطق نمونه گردشگری به اتمام رسیده است.

گفتنی است همایش معرفی منطقه نمونه گردشکری جزیره اسلامی (شانلی) عصر دیروز در تالار دانیال تبریز برگزار شد.

فرهنگی94/7/22

کدخبر110159

کدخبرنگار115

انتهای پیام/

 

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.