آیرال خبر،فصل جدید همکاری دو جانبه آغاز شد
در راستای توانمند سازی و توسعه مهارت های خود اشتغالی زندانیان تفاهم نامه همکاری بین مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و مدیر کل زندانهای استان امضا و مبادله شد.
به گزارش آیرال خبر،فرزین حق پرست در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته آموزش وترویج صنایع دستی در زندانها افزود: کیفیت صنایع دستی تولید شده در زندانها به ویژه زندان تبریزبسیار خوب و قابل مقایسه باسایر برندها است.
وی گفت : نیاز سنجی و برنامه ریزی آموزشی جهت برگزاری دوره های آموزشی و معرفی اساتید و مربیان کار آفرین برای ارائه آموزش های استاندارد و ارتقاء سطح کیفی و کمی به گونه ای که منجر به ایجاد فرصتهای شغلی پایدار شود از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای مددجویان زندانهای استان می باشد.
فرزین حق پرست ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و همدلی بین دو اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و اداره کل زندانهای آذربایجان شرقی شاهدایجاد اشتغالی مولد و پایدار در بین زندانیان باشیم و دردی از آلام این قشر ضعیف و نیازمند کاسته شود.
مدیر کل زندانهای استان آذربایجان شرقی هم دراین نشست با بیان اینکه هدف از این تفاهم نامه توسعه و ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه پیرامون برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی صنایع دستی در سطح زندانها است افزود: ایجاد فرصت های آموزشی و ترویجی به منظور توانمند سازی و تربیت نیروی انسانی وبهره گیری از پتانسیل ها و ظرافت های هنری در رشد و توسعه قابلیت های فنی و خود اشتغالی در میان مددجویان تحت پوشش اداره کل زندانها از دیگر اهداف ایجاد و انعقاد این تفاهم نامه همکاری به شمار می رود.
میرعلی اکبر بنی هاشمی تاکید کرد: کاهش میزان بیکاری و کاهش احتمال بازگشت مجدد زندانیان عمده هدف آموزش صنایع دستی و حرفه های مختلف در زندان ها است.

 

فرهنگی 94/8/20

کدخبر110272

خبرنگار125
انتهای پیام/

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.