آیرال خبر، همزمان با تظاهرات ترک‌های آذربایجان ایران در شهرهای تبریز، ارومیه، زنجان، اردبیل، خوی، مراغه، مرند، نقده، مشکین شهر، اهر، مغان و سایر شهرهای استانهای آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و اردبیل در اعتراض به اهانت رادیو و تلویزیون رژیم ایران به مردم ترک، دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران، کنگره ملیتهای ایران فدرال متشکل از احزاب قومی و اغلب نهادهای جامعه مدنی و فعالان سیاسی، توهین به مردم ترک آذربایجان را به‌شدت محکوم کردند.

آیرال خبر،تبریز بیدار،سایت شبکه العربیه که توسط دولت عربستان سعودی اداره می شود نوشت:مریم رجوی در پیامی که به‌صورت اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت منتشر شد گفته است: «اهانت به هموطنان آذربایجانی اهانت به عموم مردم ایران است».

مریم رجوی گفت: «اهانت رذیلانه رژیم ضدانسانی و ضدایرانی آخوندها به هموطنان آذری اهانت به همه مردم ایران با همه اقوام و ملیتها و ادیان و مذاهب مختلف است».

رجوی در پیام خود از عموم مردم به‌ویژه جوانان خواست به حمایت از آذربایجانیها بپردازند.
رجوی اظهار داشت: «مردم بزرگی که ستارخان و حنیف‌نژاد و سردار خیابانی را به جامعه ایران تقدیم کرده‌اند، بدون تردید پیشتاز سرنگونی رژیم ضدبشری آخوندی و استقرار دموکراسی و پایان دادن به تبعیض و سرکوب قومی و مذهبی خواهند بود». ”

رجوی این اظهارات در حالی بیان کرده که گروهک منحوس و ترورسیتی تحت امر وی بارها هزاران نفر از مردم ایران و آذربایجان را به خاک و خون کشیده اند و همکاری آنها با رژیم بعث عراق و آمریکا و اسرائیل و دیگر دشمنان قسم خورده این ملت ضربه های اساسی بر پیکره ملت وارد کرده است و دشمنی آنها برای ملت یکپارچه ایران بارها ثابت شده است .
جالب اینکه در این پیام شخصیت هایی چون حنیف نژاد و موسی خیابانی از سران تبریزی گروهک منافقین را در کنار ستارخان قرار داده است و با این روش نخ نما سعی در وجهه سازی برای گروهک تروریستی منافقین در دیار غیور مردان آذربایجان هستند.

سیاسی 94/8/20

کدخبر110275

خبرنگار125

انتهای پیام/

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.