آیرال خبر،جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی کلانشهر تبریز طبق روال هفته های گذشته با ریاست شهرام دبیری برگزار شد و جلسه این هفته نیز با حواشی همراه بود که مهم ترین آن درگیری لفظی و تنش ، دبیری با علی شیاری به منظور اجازه برای صحبت کردن بود.

آیرال خبر،رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به ‌روز نیروی دریایی ، اظهار داشت : ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب توانسته در سایه تلاش ها و رشادت های نیروی دریایی به موفقیت های با ارزشی دست یابد و اکنون به مدد رشادت و جانفشانی دریاداران ارتش و سپاه مرزهای آبی کشور از گزند و جسارت دشمنان در امان است.

دبیری سالروز شهادت حجت‌الاسلام مدرس را یادآور شجاعت، قناعت و بصیرت شهید مدرس در زمان طاغوت دانست و عنوان کرد : شهید مدرس مجتهد مبارزی بود که هرگز در برابر ظلم و ظالم ایستادگی کرد و در این راه به شهادت رسید.

وی همچنین به روز بزرگداشت شیخ مفید اشاره و یاد و نام این فیلسوف ارزنده کشور را گرامی داشت.

دبیری ضمن اشاره به 10 آذر ، روز جهانی مبارزه با ایدز گفت : نباید این روز بزرگ را فراموش کنیم و شهرداری باید اقداماتی انجام داده و زمینه هایی برای ریشه کن کردن این بیماری مسری خطرناک فراهم آورد.

وی پیشاپیش فرارسیدن اربعین حسینی را تسلیت گفت و در ادامه به بخشنامه صادره از سوی وزارت کشور در خصوص ارائه سیاست های راهبردی برای تدوین بودجه سال 95، اشاره و از اعضای شورا خواست تا نکته نظرات خود را در کمسیون ها مورد بررسی قرار داده تا در سال 95 شاهد نگارش منطقی و به موقع بودجه در سال 95 باشند.

دبیری خاطر نشان ساخت : متاسفانه علی رغم تذکرات مکرر ، همچنان برخی از اعضاء با تاخیر در جلسات شورا حاضر می شوند و بارها گفته ام اعضا حدکثر تا ساعت 8:30 بایددر جلسه حاضر باشند تا از زمان نهایت بهره وری صورت پذیرد.

جعفر مدبر در نطق پیش از دستور خود نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی ، اظهار کرد : اربعین حسینی خروش عظیم انسانی و برگشت به اهداف و آرمان های اسلامیستو به نظر می رسد علائمی آشکار از حاکمیت و ظهور انقلاب حق می باشد.

مدبر در ادامه باگرامیداشت یاد و نام حماسه آفرینان ناوچه پیکان در دوران دفاع مقدس ، گفت : این دریاداران سرافرازانه در آب های نیلگون خلیج فارس جنگیدند و با شهادت خود در راه ایران اسلامی حماسه آفریدند.

وی در ادامه با تشکر از مدیران و مسئولان سخت کوش وزحمت کش شهرداری تبریز، افزود : اکنون ما وارثان خون شهدا هستیم و در سایه رشادت ها و شجاعت های شهیدان توانسته ایم پرچم انقلاب را برافراشته نگه داریم و وظیفه ای جز خدمت به میهن نداریم.

مدبر با بیان این مطلب که اکنون کشور و در نتیجه شهر تبریز در شرایط ویژه ای قرار دارد ، تصریح کرد : باید برای تبریز نقشه توسعه پایدار ترسیم نماییم که در آن چشم اندازی کوتاه مدت یا بلند مدت برای پیشرفت شهر در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد : در در سال 90 حدود صد پروژه برای توسعه تبریز در نظر گرفته شد اما در نهایت تعدادی از این پروژه‌ها اجرا شد و برخی از پروژه ها با سلایق شخصی مدیران از اولویت خارج شد.

این عضو شورا ، سازمان شهرداری را بنگاه عظیم اقتصادی خواند و تاکید کرد : شهرداری باید از اقتصاد تک محصولی و تراکم فروشی خارج شود و تا زمانی که شهرداری وابسته به درآمدهای محدود باشد دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: باید به مباحث اقتصادی ارزش بگذاریم و درآمدهای پایدار ایجاد نماییم و باید توجه داشته باشیم ،مدیریت شهر بدون توجه به دانش روز اهمیتی ندارد.

مدبر از شهرداری خواست تا با برگزاری سمینارهای علمی و استفاده از ایده های نو ، سطح دانش اقتصادی خود را افزایش دهد.

وی بیان داشت : فرهنگ سازی عمومی و آموزش شهروندی، ارتقاء سطح خدمات شهری با مکانیزه کردن خدمات، اهمیت دادن به رفاه کارگران و اصلاح ساختار سیستم اداری به منظور افزایش سلامت مالی باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

مدبر از عدم امنیت شغلی کارگران انتقاد کرد و یادآور شد : ارگر 12 سال است که در شرکت حجمی کار می‌کند اما امنیت شغلی ندارد، شهرداری باید خیال پرسنل خود را با تحکیم قراردادها راحت کند.

مدبر با اشاره به اختلاف نظرات و افزایش تعداد اعضاء شورا، اعلام کرد: از سال بعد مباحث انتخاباتی مطرح و کاندیداها سعی در نقد شورا خواهند داشت، شورای چهارم باید نوعی رفتار کند که بهانه دست سایر افراد ندهد، برخی‌ها شورای سوم را به قدری زیر سوال بردند که اعضاء این شورا حضور خود را در دوره سوم جرم می‌پنداشتند.

در ادامه محمد حسین جعفری طی تذکری با انتقاد از پخش گاز پتروشیمی در منطقه کجاآباد، اذعان داشت: سال قبل به مسئولین استان تذکر داده شد تا برای پتروشیمی فیلتر تهیه کنند اما متاسفانه اقدام خاصی صورت نگرفت، معلوم نیست سازمان محیط زیست در شهر چه کاری انجام می‌دهد، بوی متعفن گاز پتروشیمی اهالی آن منطقه را فراری داده است، کسانی که آنجا زندگی می‌کنند انسان هستند.

وی اضافه کرد: با شروع فصل زمستان آسفالت برخی خیابان‌ها ترک برداشته اما شهرداری به صورت غیرحرفه‌ای لکه گیری انجام و بیت المال را هدر می‌دهد.

در این جلسه المیرا خاماچی طی دو نامه جداگانه خواستار انصراف از کمیسیون ماده 64 و فرهنگی شورا شد که اعضاء با انصراف وی از کمیسیون ماده 64 موافقت کرده و ایران آهور را جایگزین او در این کمیسیون مالیاتی انتخاب کردند اما استعفاء وی از کمیسیون فرهنگی مورد موافقت قرار نگرفت.

شهرام دبیری پیشنهاد داد تا علی شیاری در کمیسیون فرهنگی شورا عضو شود که این امر با واکنش تند شیاری مواجه شد.

علی شیاری خطاب به دبیری گفت: فیلم بازی نکن! در زمان انتخابات کمیسیون‌ها شما یک نفر را برای عضویت در 4 کمیسیون پیشنهاد دادید و فیلم آن موجود است اما من در هیچ کمیسیونی عضو نشدم، سه ماه از کار غیرقانونی شما گذشته است و اکنون به فکر عضویت من افتاده‌اید، کمیسیون‌ها را افزایش دادید تا برخی را رئیس کنید اما اکنون وقت مدیران شهرداری در کمیسیون‌ها تلف می‌شود و پیشنهاد میکنم تعداد آنها را کاهش دهید.

دبیری در واکنش به اظهارات این عضو شورا، بیان داشت: شما همیشه جلسات را بهم می‌ریزید و به تذکرات توجهی ندارید، من هیچ فردی را برای عضویت در 4 کمیسیون پیشنهاد ندادم، شما را هم پیشنهاد داده بودم اما اعضا به عضویت شما رای ندادند، شاید آقای شیاری اهل تبانی باشند ولی من نیستم، اجازه دهید ساکت بمانم و از کارهایتان حرفی نزنم، شما قانون شکنی می‌کنید نه من.

رسول درسخوان، عضو هیئت رئیسه شورا طی تذکری، اذعان کرد: طبق ابلاغیه معاونت عمرانی وزارت کشور در سال 93 باید طرح جامع شهری به تائید شورا می‌رسید اما سازمان راه و شهرسازی با غفلت از این قانون روند اجرایی طرح جامع را پیش گرفته است.

در ادامه لایحه ساماندهی بار داخل شهری که به منظور بررسی به کمیسیون حمل و نقل و برنامه و بودجه ارجاع داده شده بود در صحن علنی مطرح و با رای اکثریت به تصویب اعضاء رسید. طبق این لایحه سازمانی به منظور ساماندهی بار درون شهری احداث خواهد شد.

شهردار تبریز در این جلسه از اعضا خواست پروژه‌های سرمایه‌گذاری را بر اساس سیاست‌هایی که خود تصویب و به شهرداری ابلاغ کرده‌اند بررسی کنند.

علی شیاری، عضو شورای شهر تبریز نیز با انتقاد از عدم ثبت اسامی کسانی که به لوایح رای می‌دهند، عنوان کرد: اعضایی که به لایجه رای می‌دهند در بیرون از جلسه مدعی می‌شوند رای نداده‌اند، باید مشخص شود چه کسانی به کدام لایحه رای داده‌اند.

گفتنی است جلسه صبح امروز شورا با غیبت سعید محدث ، احتشام حاجی پور ، حبیب شیری آذر و جواد ششگلانی در امارت شهرداری تبریز برگزار شد.

اجتماعی 94/8/8

کدخبر110320

خبرنگار125

انتهای پیام /

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.