آیرال خبر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:در این منطقه موضوع اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی یکی از مهمترین مواردی است که در حال پی‌گیری است . مطابق بررسی ها مصرف آب کشاورزی در این منطقه 3 برابر بیشتر از الگوی مصرف است.

به گزارش آیرال خبر ، معصومه ابتکار در گفت و گویی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست از ابتدا با احداث پل دراین دریاچه مخالف بود و در آن زمان نیز مکاتبات زیادی در این راستا انجام شد ولی بعد از آن تحت فشار سنگین نمایندگان مجلس و مسئولان محلی دو استان مراحل اجرایی این کار با وجود مخالفت محیط زیست پیش رفت و در نهایت محیط زیست برای احداث پل با شرایطی خاصی موافقت کرد که متاسفانه در زمان اجرا توسط وزارت راه در دولت قبل این شرایط لحاظ نشد و بنابر این به رغم اینکه باید برای چرخش آب فضاهایی در نظر گرفته می شد، این کار انجام نشد.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم برای حل این موضوع جلسه ای با وزیر محترم راه برگزار کردیم و گزارشی از مشکلات فنی این پروژه اعلام شد و وزرات راه نیز پذیرفت تا در حد امکان این جاده به طور کامل بازنگری شده و در مسیر هایی که امکان اصلاح در آن وجود دارد جابجایی انجام شود.

ابتکار اضافه کرد: در این منطقه موضوع اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی یکی از مهمترین مواردی است که در حال پی‌گیری است . مطابق بررسی ها مصرف آب کشاورزی در این منطقه 3 برابر بیشتر از الگوی مصرف است و در این زمینه با همکاری ژاپن پروژه‌ای در مورد ارائه آموزش‌های لازم در مورد اصلاح الگوی کشاورزی به کشاورزان در منطقه انجام شد و تاکنون 73 روستا در این مورد انتخاب و کشاورزان تحت آموزش قرار گرفته اند.

وی اذعان داشت: کار سختی است اما نتایج این تلاش های یک‌ساله به همراه بارندگی های مطلوبی که تاکنون داشته‌ایم باعث شد تا افت تراز دریاچه بسیار کاهش یابد و خوشبختانه به سمت ثابت شدن این تراز پیش می‌رویم . گام اول پیش بینی‌ها این بود که تا 3 سال آینده دریاچه وضعیت ثابتی می‌یابد و در گام‌های بعدی شروع به احیا می‌کند.

اجتماعی ۹۴/۹/۱8

کدخبر۱۱۰۳50

خبرنگار۱۲۲۵

انتهای پیام /

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.